تازه های پزشکی

بهترین مارک بوتاکس پیشانی چیست؟

یکی از راه‌های جوانسازی صورت و درمان چین و چروک، بوتاکس است. در واقع پزشک با تزریق سم بوتولینوم و فلج کردن عضلات از ایجاد چروک در آن ناحیه جلوگیری می‌کند. شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان در حال تولید بوتاکس هستند، اما آنچه بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است کیفیت بالای بوتاکس می‌باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع بوتاکس و بهترین بوتاکس برای پیشانی بیشتر آشنا شوید.

انواع برندهای بوتاکس

بوتاکس‌ها با توجه به کشور تولید کننده، ساختار، میزان تاثیرگذاری و… عملکرد متفاوتی دارند. از این رو به انواع مختلفی هم تقسیم می‌شوند. ازجمله بوتاکس‌های موجود برای جوانسازی صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بوتاکس
اولین مارک سم بوتولینوم، مارک بوتاکس است که برای اولین بار در سال 2002 معرفی شد. بوتاکس یکی از انواع Botulinum Toxin است که برای جوانسازی پوست صورت در کشورهای اروپایی و آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. بوتاکس در ساختار خود مواد غیرفعالی همچون پروتئین شیرگاو دارد که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های آلرژیک در بدن شود. از این رو بهتر است قبل از هرگونه اقدامی تست آلرژی آن را انجام دهید.

کنیتوکس
یکی دیگر از مارک‌های بوتاکس که ساخت کشور چین است و در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان در حال استفاده است، کنیتوکس است. از این نوع بوتاکس بیشتر برای درمان خطوط ریز اطراف چشم، خط خنده، خط اخم و… استفاده می‌کنند. اکنون این بوتاکس را با نام‌های دیگری چون ریفاین، رینولیز و درماتوکس هم می‌شناسند. بوتاکس چینی کنیتوکس باید در دمای منفی چهار درجه نگهداری شود.

نوشته های مشابه

نورونوکس
یکی دیگر از بوتاکس‌ها مارک نورونوکس، از تولیدات کشور کره است. این نوع بوتاکس زمانی که به عضلات تزریق شود منجر به قطع ارتباط عصبی، شیمیایی می‌شود. به مرور زمان فعالیت عضلات را در آن ناحیه کم می‌کند، میزان اثرگذاری این بوتاکس همانند بوتاکس دیسپورت بوده و از نظر کیفیت با آن در حال رقابت می‌باشد. این مواد تزریق شده برای 3 تا 6 ماه ماندگار خواهد بود، البته اگر به نکات مراقبتی توجه کنید می‌توانید مدت زمان ماندگاری و طول عمر آن را افزایش دهید.
تزریق این نوع بوتاکس دارای عوارض بسیار کمی است که بعد از گذشت یک ماه بهبود پیدا می‌کنند. ازجمله عوارض این بوتاکس می‌توان به التهاب، زخم، کبودی، درد و… در ناحیه تزریق شده اشاره کرد.

دیسپورت

یکی دیگر از بوتاکس‌هایی که کیفیت بالایی دارد و در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی در جهان از آن استفاده می‌کنند، بوتاکس دیسپورت ساخت کشور انگلیس است. از این نوع بوتاکس هم در کلینیک‌های داخل کشور برای از بین بردن خطوط ریز چین و چروک استفاده می‌کنند. این نوع بوتاکس همانند دیگر بوتاکس‌ها از سم بوتولینوم ساخته شده است و تنها تفاوت آن می‌تواند در ساختارش باشد. بوتاکس دیسپورت در واقع یک نوروتوکسین است که پروتئین‌ها آن را محاصره کرده‌اند. در بوتاکس دیسپورت پروتئین‌های کمتری نوروتوکسین را احاطه کرده‌اند و همین موضوع می‌تواند موجب آن شود تا اثرات ناشی از این بوتاکس به سرعت خود را نمایان کنند. از این رو می‌توان برای داشتن نتیجه طبیعی‌تر و بهتر از بوتاکس دیسپورت استفاده کرد.
از این نوع بوتاکس بیشتر برای چین و چروک‌های عمقی استفاده می‌شود. اگر میزان چین و چروک بیشتر و عمیق‌تر باشد، پزشک تصمیم می‌گیرد تا از بوتاکس دیسپورت برای داشتن نتیجه بهتر استفاده کند.

زئومین
یکی دیگر از بوتاکس‌هایی که برای از بین بردن خط اخم و چین و چروک صورت استفاده می‌شود، زئومین است. زئومین در واقع با مسدود کردن راه انتقال پیام‌های عصبی به عضلات، مانع حرکت عضلات صورت خواهد شد. نگهداری بوتاکس زئومین بسیار راحت‌تر از دیگر برندها است، برای نگهداری آن به دمای پایین نیاز نیست و می‌توان در شرایط معمولی آن را نگهداری کرد. عدم وجود مواد نگهدارنده در ساختار زئومین باعث شده تا بتوان آن را در دمای معمولی هم نگهداری کرد.
درست بعد از گذشت یک هفته از تزریق زئومین می‌توان نتایج حاصل از آن را در پوست صورت خود مشاهده کنید. این نوع بوتاکس هم مانند دیگر بوتاکس‌ها برای مدت زمان 3 تا 6 ماه ماندگار خواهد بود. هرچه نکات مراقبتی بعد از بوتاکس را بیشتر رعایت کنید، نتیجه آن برای مدت زمان بیشتری هم ماندگار خواهد شد.

مسپورت
یکی از برندهای تولید شده در داخل کشور، بوتاکس مسپورت است. مسپورت یک بوتاکس ایرانی است و می‌تواند خطوط ریز بین دو ابرو را به طور موقت پر کند. مسپورت توانایی آن را دارد تا خطوط متوسط و شدید خطوط اخم را درمان کند. در ساختار این بوتاکس هماگلوتینین، کمپلکس، توکسین خالص شده و… وجود دارد. این نوع بوتاکس را به راحتی می‌توان در دمای دو تا هشت درجه نگهداری کرد.

آزالور
یکی دیگر از بوتاکس‌های تولید شده در کشور انگلیس، بوتاکس آزالور است. شرکت گالدرما که تولید کننده این بوتاکس است، فعالیت خود را از سال 1990 آغاز کرد. بسیاری از پزشکان این بوتاکس را به عنوان یک جایگزین مناسب برای برند بوتاکس معرفی کرده‌اند. ماندگاری این بوتاکس در مقایسه با دیگر برندها کمی کوتاه‌تر است، اگر به درستی نکات مراقبتی را رعایت کنید این بوتاکس برای مدت زمان چهار ماه ماندگار خواهد بود.

کدام برند برای بوتاکس پیشانی مناسبتر است؟

بسیاری از پزشکان بر این باورند که بوتاکس دیسپورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های روی پیشانی است. از بوتاکس دیسپورت به دلیل کیفیت بالایی که دارد، برای درمان چین و چروک‌های عمیق صورت و پیشانی استفاده می‌کنند.
با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف، در رابطه با بوتاکس پیشانی: بوتاکس پیشانی با تزریق بوتاکس در پیشانی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پیشانی انجام می‌شود. تزریق بوتاکس در پیشانی اصولا نتایج بسیار خوبی دارد به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. افرادی که در پیشانی خود چروک‌های ریز و سطحی دارند یا می‌خواهند از چروک پیشانی خود پیشگیری کنند از بوتاکس پیشانی استفاده می‌کنند.

جمع بندی

بوتاکس صورت همواره یکی از راه‌های رهایی از چین و چروک است. این راه در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی عوارض و معایب بسیار کمتری دارد. برای اینکه به نتیجه مورد نظر برسید، لازم است که به نکات مراقبتی توجه بسیاری داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا