تازه های پزشکی

روش های کاشت ریش در کلینیک الهام                 

مقدمه

همان طور که می دانید وجود ریش و سبیل در آقایان یک ویژگی خوب برای آن ها محسوب می شود، که جذابیت و زیبایی بیش تری را به چهره آن ها می دهد.  حال ممکن است فردی در جلو آینه متوجه خالی شدن ریش خود به دلایل مختلف شود. یا این که به دلیل حادثه ای که احتمال دارد، برای هر کسی به وجود آید، قسمتی از مو های صورت فرد، از بین برود. ولی در جهان امروز با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و علم پزشکی، جای هیچ گونه نگرانی برای این مشکلات نیست، زیرا برای رشد دوباره ریش متد های گوناگونی وجود دارد، که کاشت ریش یکی از دائمی ترین ها و مطمئن ترین های این متد ها محسوب می شود. حال کاشت ریش خود روش های گوناگونی داردکه ما در این مطلب قصد داریم به روش های کاشت ریش در کلینیک الهام بپردازیم. پس اگر می خواهید با روش های کاشت ریش آشنایی پیدا کنید،  با ما همراه شوید.

انواع روش های کاشت ریش

به طور کلی، برای انجام جراحی کاشت ریش مو از یک قسمت بدن جدا سازی می شود و بعد در محل فک یا هر محل دیگری در صورت که نیاز است، کاشته می شود. ولی برای برداشت و کاشت مو، روش های گوناگونی موجود است. که در ادامه آن ها را بررسی  می کنیم.

کاشت ریش به روش FIT

این روش، یک روش رایج و متداول در جهان است. همان طور که سایت realbeardedmen بیان کرده است، این روش به عنوان پر استفاده ترین متد کاشت ریش در سال 2017 شناخته شده است. نتایج روش کاشت FIT به میزان تخصص و تبحر پزشکی که انتخاب می کنید، بستگی و ارتباط دارد.

مراحل کاشت با روش FIT

 به این صورت است که در مرحله اول پوست بانک مو و صورت با استفاده از بی حسی موضعی بی حس شده  و بعد استریل می شود.  سپس فولیکول های مو  را به صورت تکی از محل اهدا کننده که در بیش تر مواقع پوست سر است،  با استفاده از پانچ برداشته می شوند و  در مرحله بعدی شکاف های  دایره ای خیلی کوچکی در محل مناسب در صورت ایجاد می شوند. این مرحله به مهارت و ظرافت خاصی نیازمند است، زیرا نحوه ایجاد این برش ها، در مشخص شدن زاویه جهت رشد و تراکم  مو های کاشته شده، نقش بسیار اساسی دارد. پس پزشکی که برای کاشت ریش خود  انتخاب می کنید، باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد، تا نتیجه عالی و ریش طبیعی را به راحتی به دست آورید. شما با بهره بردن از این روش به طور معمول، 4 الی 7 هزار تار مو را دریافت می کنید. مدت زمان انجام این جراحی دو الی پنج ساعت است.

نوشته های مشابه

کاشت ریش به روش FUT

FUT روش قدیمی تری نسبت به روش های دیگر است. از این روش سال های بسیاری استفاده شده ، و به روشی پر استفاده معروف است. FUT روشی تهاجمی محسوب می شود به همین جهت، دارای مزایا و معایب گوناگونی است.  در ادامه به بررسی بیش تر این روش می پردازیم.

مراحل کاشت با روش FUT

در این روش کاشت ریش، پزشک متخصص با استفاده از تیغ جراحی به برش یک نوار از روی پوست سر شما ، که فولیکول های مو در آن وجود دارد، می پردازد، پس از آن گرافت های مو را از روی قسمت برش زده، بر می دارد. این روش با کمک بخیه انجام می شود. تقریبا این نوع روش کاشت ریش مدت زمان زیادی را صرف نمی کند، زیرا مو های مورد نیاز برای کاشت، به طور نواری برداشته می شوند. هم چنین برای انجام این روش کاشت، از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

کاشت ریش به روش FUE

روش FUE  یکی دیگر از روش های کاشت ریش محسوب می شود، که بسیار زیاد شبیه به روش FIT  است. این شباهت آنقدر زیاد است، که می توان گفت FIT  نسخه جدید و بروز شده FUE محسوب می شود.

مراحل کاشت با روش FUE

همان طور که بیان کردیم، مراحل انجام جراحی کاشت ریش با استفاده از روش FUE  فرق زیادی با روش FIT ندارد. در این روش نیز فولیکول ها از محل اهدا کننده برداشته می شوند و در محلی که نیاز به کاشت است، انتقال داده می شوند. تنها یک تفاوت این دو روش با یک دیگر دارند، آن هم ابزار جراحی است، که برای استخراج و کاشت فولیکول ها از آن استفاده می شود. در حقیقت تفاوت این دو روش به اندازه ای کم است، که فقط دکتر متخصص این فرق را متوجه می شود و در نتیجه نهایی عمل تفاوت زیادی پیدا نمی شود.

کاشت ریش با روش SUT

به طور کلی فرق مهمی که روش های گوناگون  با یک دیگر دارند، در نحوه استخراج فولیکول ها است، که شاید تا کنون متوجه این نکته شده اید. SUT، جدید ترین روش کاشت موی سر و ریش محسوب می شود. پزشکان با استفاده از این روش کاشت ریش، قادر هستند که در نواحی گوناگون صورت مانند پشت لب، چانه و خط ریش، کاشت را انجام دهند.

مراحل کاشت با روش SUT

در این روش با استفاده از دستگاه های خودکار و پیشرفته، فولیکول های مو استخراج می شوند. دکتر متخصص  نیز بر روی انجام این کار توسط دستگاه نظارت می کند. پس از آن، برای کاشت گرافت ها نیز از نگه دارنده های دستگاه استفاده می شود. در این روش کاشت ریش، دست ها کم ترین دخالت را دارند. به همین جهت، فولیکول ها در این روش بیش تر سالم می مانند. روش SUT  از اثرات کم تری نسبت به روش های دیگر بر خوردار است. به طور کلی، این روش جدید کاشت، بسیاری از نقاط ضعفی که در روش های قدیمی وجود دارد، را پوشش داده  است.

کاشت ریش با روش BHT

روش BHT یک راه حل جایگزین برای افرادی است، که از بانک موی مناسبی برخوردار نیستند. در ادامه به نحوه انجام آن دقت کنید.

مراحل کاشت با روش BHT

در روش BHT به جای این که از مو های سر برای انجام عمل کاشت ریش استفاده شود، از مو های بدن بهره می برند. این روش را افراد در ابتدا انتخاب نمی کنند، تنها زمانی به سراغ مو های بدن می روند که نتوانند از موی سر برای کاشت استفاده کنند. از ناحیه گردن و سینه تا پاها را به عنوان منابع مو های بدن می توان نام برد. بنابرین در این روش کاشت نیز، در مرحله اول فولیکول ها از یک محل تعیین شده، استخراج و بعد در ناحیه مورد نیاز کاشته می شوند.

نتیجه گیری

ما همه روش های کاشت ریش در کلینیک زیبایی و جوانسازی الهام را شرح دادیم. که تمامی این روش ها با دقت و کیفیت عالی توسط پزشکان متخصص با تجربه، در این کلینیک انجام می گیرند. شما می توانید به دلخواه و با  مشاوره و راهنمایی از پزشکان کلینیک الهام هر یک از این روش های کاشت ریش را انتخاب کنید، و در نتیجه کار از ریش های طبیعی و زیبا بر خوردار شوید. در این کلینیک می توانید از خدماتی مانند جوانسازی پوست نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا