سبک زندگی

سلامت روان در دوران دانشجویی

دانشجویان دانشگاه در گروه پرخطر ابتلا به افسردگی قرار دارند، پس مطمئن شوید که با این نکات ساده خود را شاد و سالم نگه دارید.

  1. از درخواست کمک نترسید. بسیاری از مردم از درخواست کمک برای افسردگی خود خجالت می‌کشند یا خجالت می‌کشند، اما این امر غیرضروری است، زیرا این یک مشکل رایج و قابل درمان است که لازم نیست به تنهایی با آن کنار بیایید. برای یافتن کمک به منابع دانشگاه ضربه بزنید یا به دوستتان بگویید که چه احساسی دارید.
  2. با خانواده و دوستان در تماس باشید. می توانید با حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده به غلبه بر دلتنگی و تنهایی کمک کنید.
  3. دوستی های جدید بسازید. بخش بزرگی از تجربه دانشگاه ملاقات با افراد جدید و ایجاد دوستی های جدید است، بنابراین هر زمان که ممکن است به آنجا بروید و با افراد جدید ملاقات کنید.
  4. انتظار داشته باشید همه چیز تغییر کند. همه چیز هم در خانه و هم در زندگی مدرسه شما تغییر خواهد کرد، بنابراین انتظار داشته باشید که همه چیز در طول زمان تغییر کند. شما و اطرافیانتان رشد خواهید کرد.
  5. این را بدانید که ممکن است زمان لازم باشد تا با آن سازگار شوید. بیشتر مردم در روز اول دانشگاه بهترین دوستان را پیدا نمی کنند. ایجاد دوستی به زمان نیاز دارد، بنابراین اگر فوراً با آنها سازگار نیستید ناامید نشوید.
  6. اجازه ندهید استرس شما را تحت تاثیر قرار دهد. استرس می تواند عامل اصلی افسردگی بسیاری از دانش آموزان باشد. اگر استرس دارید، حتما استراحت کنید و زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.
  7. بدانید که لازم نیست همه را راضی کنید. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید همیشه همه را خوشحال کنید. ابتدا روی شاد کردن خود تمرکز کنید و استرس و دردسرهای زیادی را از زندگی خود دور خواهید کرد.
  8. علائم افسردگی را بشناسید: تشخيص افسردگي ساده از افسردگي جدي مي تواند سخت باشد، پس نشانه هاي افسردگي را نه تنها به نفع خودتان بلكه به نفع دوستانتان نيز بياموزيد.
  9. اعتماد به نفس خود را بسازید :اگر می‌دانید که در بعضی چیزها مهارت دارید، به جای تمرکز بر روی عیوب خود، بر اعتمادی که از این فعالیت‌ها می‌گیرید، بسازید.
  10. قدرت را در اعداد پیدا کنید :اگر گروهی از دانش‌آموزان را بیابید که علایق و ارزش‌های مشابهی با شما دارند، ممکن است احساس خوبی داشته باشید.
  11. داوطلب شوید. گاهی اوقات کار داوطلبانه می تواند به شما احساس رضایتی بدهد که نمی توانید از کار یا کار کلاسی به دست آورید، بنابراین بیرون بروید و به دیگران در جامعه خود کمک کنید.
  12. در محوطه دانشگاه شرکت کنید. پیوستن به باشگاه ها و گروه های اجتماعی در محوطه دانشگاه می تواند به شما کمک کند تا با دوستان جدیدی آشنا شوید و از احساس تنهایی یا انزوا جلوگیری کنید.
  13. اهداف تعیین کنید. اگر اهدافی را برای خود در نظر بگیرید که در طول سال تحصیلی برای رسیدن به آنها تلاش کنید، انگیزه و مثبت اندیشی بیشتری خواهید داشت.

متفرقه :

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که شما را یک دانشجوی سالم و فعال نگه می دارد.

  1. از رفتن به کلاس با دمپایی خودداری کنید: در حالی که ممکن است پاهای شما را خنک نگه می دارند و با کمد لباس تابستانی شما خوب به نظر می رسند، تعداد کمی از دمپایی ها پشتیبانی لازم را برای پاهای شما فراهم می کنند. اگر مسافت های طولانی را پیاده روی می کنید، بهتر است صندل ها را در خانه رها کنید و از درد قوس و نیشگون گرفتن ناشی از آن اجتناب کنید.
  2. از سنگینی کوله پشتی ها جلوگیری کنید :یک کوله پشتی بیش از حد پر می تواند به کمر شما آسیب برساند و بعداً درد شدید کمر و شانه برای شما ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که کوله پشتی شما به درستی نصب شده است و از حمل بیش از حد نیاز خودداری کنید.
  3. سیگار کشیدن را ترک کنید: مهم نیست که چقدر هیجان شیرین ناشی از مصرف نیکوتین را دوست دارید، واقعیت این است که سیگار کشیدن برای شما یا اطرافیانتان خوب نیست. برای نجات ریه‌ها، قلب، دندان‌ها و سال‌های عمرتان، هر چه زودتر دست از کار بکشید.
  4. مطمئن شوید که تماس های اضطراری دارید: اگر اتفاقی برای شما افتاد، مطمئن شوید که مدرسه و اطرافیان شما می‌دانند که با چه کسی تماس بگیرند تا در مواقعی که به حمایت آنها نیاز دارید، به شما کمک کنند.
  5. کرم ضد آفتاب بزنید: بچه‌های دانشگاه در تعطیلات بهاری معمولاً اولین کسانی نیستند که کرمهای بزرگ ضدآفتاب را بیرون می‌کشند. در حالی که برنزه کردن ممکن است ثابت کند که استراحت خود را در ساحل گذرانده‌اید، می‌تواند منبع سرطان پوست نیز باشد، پس حتما از خود محافظت کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی شما پزشکان آن منطقه را تحت پوشش قرار می دهد:اگر برنامه بیمه مدرسه خود را دنبال نمی کنید، مطمئن شوید که بیمه والدین یا خودتان پزشکان منطقه شما را پوشش می دهد.
  7. شرایط بهداشتی موجود را به دقت بررسی کنید: اگر با اطلاع از داشتن یک بیماری پزشکی قبلی راهی دانشگاه می‌شوید، اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در دوران مدرسه به درستی کنترل می‌شود.
  8. توجه داشته باشید که نگرانی های سلامتی برای مردان و زنان متفاوت است: در حالی که آناتومی زنان و مردان از بسیاری جهات مشابه است، برخی از چیزهایی که به نظر می رسد باید یکسان باشند، به سادگی اینطور نیستند. برای حفظ سلامت خود و دانستن اینکه باید مراقب چه چیزی باشید، خود را در مورد جنبه‌های سلامت جسمی آموزش دهید.
  9. خودت را ثابت کن: اجازه ندهید کسی تصمیماتی برای سلامتی یا سلامتی شما بگیرد که در آن احساس ناراحتی می کنید. اگر نمی خواهید آن دونات را بخورید یا نوشیدنی بنوشید، پس نخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا