سبک زندگی

شربت خاکشیر، نوشیدنی مخصوص فصل گرما

شربت خاکشیر

از جمله نوشیدنی‌های محبوب تابستانی شربت خاکشیر است که بهترین روش برای درمان گرمازدگی محسوب می‌شود. این شربت را می‌توانید به سلیقه خودتان با عرقیجات مختلف یا همراه با تخم شربتی تهیه کنید

از گذشته تا به امروز، برای این که افراد در فصل گرما دچار گرمازدگی نشوند به آن ها توصیه می شده است که شربت خاکشیر میل کنند؛ زیرا نوشیدن شربت خاکشیر باعث می شود که درجه حرارت بدن فرد کاهش پیدا کند و سردرد و بیحالی و سرگیجه ای که ناشی از گرمای تابستان است، برطرف شود.

براساس طب سنتی، یکی از نوشیدنی های مفید برای رفع عطش و برطرف شدن گرمازدگی در افراد شربت خاکشیر است که مصرف آن می تواند برای کلیه مفید باشد؛ زیرا هنگامی که افراد شربت خاکشیر مصرف می کنند کلیه های آن ها تقویت شده و ادرار آن ها افزایش پیدا می کند و با دفع ادرار، سموم بدن هم خارج می شوند و در نتیجه بدن فرد خنک می شود.

هنگامی که افراد شربت خاکشیر میل می کنند آب مورد نیاز بدن خود را تأمین می کنند که از خشکی پوست جلوگیری می کنند و پوست هم می تواند سلامت و طراوت و شادابی خود را داشته باشد.

فواید خاکشیر

این دانه التهاب کلیه را از بین می‌برد. برای از بین بردن بثورات و تورم پوست استفاده می‌شود. این دانه دارای چندین اسید چرب مفید از جمله اسید لینولئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید استئاریک است. این گیاه همچنین ضد سرطان بوده و التهاب کلیه را تسکین می‌دهد. از این دانه برای درمان سرخک و مخملک نیز استفاده کرد.

سایر فواید

  • زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.
  • می‌تواند برای درمان عفونت روده‌ای و اسهال خونی، از بین بردن ترشحات زنانه و از دست دادن آب بدن استفاده شود.
  • ضد عفونی کننده و ضد چروک است و تب را درمان می‌کند.
  • میزان میل جنسی و اشتها را افزایش می‌دهد.
  • عملکرد سیستم گوارش را تنظیم می‌کند و بیماری‌های معده را از بین می‌رود.
  • برای درمان نقرس، سرگیجه و دستگاه تناسلی مفید است.
  • برای درمان اسهال ساده در نوزادان مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا