سبک زندگی

عادات سالم برای زندگی سالم

جوامعی در سرتاسر جهان به نام مناطق آبی وجود دارد که بیشترین درصد ساکنان آن به 100 سال سن می‌رسند. پنج منطقه در ساردینیا، یونان، کاستاریکا، کالیفرنیا و ژاپن برای یافتن 9 مخرج مشترک مورد مطالعه قرار گرفتند که ممکن است کلید زندگی طولانی‌تر را داشته باشند. این مطالعات نشان داده است که امید به زندگی بیشتر بر اساس عوامل رایج سبک زندگی از جمله رژیم غذایی، ورزش، وزن بدن، زندگی اجتماعی و اجتناب از عوامل خطر مانند سیگار کشیدن و الکل است.

شماره 1 یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

آیا تغذیه سالم باعث می شود عمر طولانی تری داشته باشید؟ قطعا!

خوب غذا خوردن باعث می شود وزن و چربی بدن خود را پایین نگه دارید، اما ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای یک زندگی طولانی و سالم را نیز تامین می کند.

رژیم غذایی شما باید سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، چربی های سالم و کلسیم باشد. حداقل مصرف توصیه شده دو میوه و پنج سبزی در روز است. طیف وسیعی از رنگ ها را در میوه ها و سبزیجات خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت می کنید. مصرف گوشت قرمز را به نفع مرغ خرد شده محدود کنید و دو بار در هفته ماهی مصرف کنید. هیچ گوشتی را زغال نکنید یا بیش از حد نپزید زیرا باعث افزایش مواد سرطان زا می شود.

سعی کنید مقدار زیادی از منابع گیاهی پروتئین مانند آجیل و لوبیا مصرف کنید. اگر می خواهید عمر طولانی تری داشته باشید، گیاهان بهترین غذاها برای خوردن هستند. غلات کامل را به جای غلات تصفیه شده مانند نان سفید انتخاب کنید و سیب زمینی سفید را محدود کنید.

ساکنان منطقه آبی مقدار زیادی از سیاه، فاوا، لوبیا سویا و عدس می خورند. رژیم غذایی آنها عمدتاً گیاهی است، بنابراین مصرف گوشت آنها در حدود پنج بار در ماه کم است. آنها عمدتاً گوشت خوک بدون چربی با اندازه وعده بزرگتر از یک بسته کارت می خورند.

یکی از 9 فرمان این است که افرادی که در منطقه آبی زندگی می کنند فقط تا زمانی غذا می خورند که شکمشان 80 درصد پر شود. 20 درصدی که آنها نمی خورند وزن آنها را کنترل می کند. آنها همچنین کوچکترین وعده غذایی روز خود را در اواخر بعد از ظهر یا اوایل عصر می خورند و دیگر آن روز غذا نمی خورند. شعار آنها ممکن است این باشد که کمتر بخورید تا بیشتر زنده بمانید.

شماره 2 به ایجاد ارتباطات اجتماعی خوب ادامه دهید

اگر می خواهید تا حد امکان زندگی کنید، حفظ ارتباطات و روابط اجتماعی قوی مهم است. با بالا رفتن سن افراد، بیرون رفتن و دیدن دوستان موجود دشوارتر می شود. ملاقات با افراد جدید نیز می تواند دشوار شود. زمانی که افراد مسن تر رانندگی را رها می کنند و شبکه اجتماعی آنها ممکن است به دلیل مرگ و میر و سایر تغییرات زندگی کوچک شود، مشکلات حمل و نقل وجود دارد. بچه ها و نوه ها ممکن است به دلیل مسافت و مشغله زیاد به ملاقات نروند.

با این حال، حفظ یک شبکه اجتماعی قوی مشترک برای اکثر ساکنان در مناطق آبی. بسیاری از این جوامع ارتباط قوی با ایمان خود دارند و به طور مرتب از کلیسا بازدید می کنند، جایی که با چهره های آشنا ارتباط برقرار می کنند و یک زندگی اجتماعی سالم را حفظ می کنند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که در ارتباط ماندن مزایای فیزیکی دارد. فشار خون پایین، سیستم ایمنی قوی تر و احتمالا کاهش التهاب می تواند نتیجه شاد بودن در اطراف افراد دیگر باشد.

انتخاب مسکن می تواند تحت تأثیر نیاز به ارتباط ماندن باشد. به جای ماندن در خانه خانواده به تنهایی، نقل مکان به یک دهکده بازنشستگان یا مرکز مراقبت به افراد سالمند امکان ارتباط روزانه با مراقبین و سایر ساکنان را می دهد.

در نتیجه

رازهای زندگی طولانی آنقدرها هم مخفی نیست. خوب غذا بخورید، به طور منظم ورزش کنید، روی ایجاد یک زندگی اجتماعی قوی کار کنید تا بتوانید از تولد 90 سالگی خود لذت ببرید و بعد از آن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا