اخبار پزشکی

لیفت پایین تنه یا  پیرامونی بدن

لیفت بدن که با نام جراحی زیبایی بدن هم شناخته می‌شود، تناسب و قوام بدن را با برداشتن پوست اضافی و چربی زیرساختی بهبود می‌بخشد. لیفت بازو، سینه، شکم، کمر، باسن، ران‌ها و کل پایین تنه را می‌توان حتی در یک عمل جراحی انجام داد. البته باید توجه داشته باشید که اسکار یا جای زخم در این عمل‌ها ایجاد می‌شود. لیفت بدن در لیفت پایین‌تنه اسکار به صورت کمربند، در لیفت بازو به صورت طولی در داخل بازو، در لیفت خارج ران به همان روش لیفت پایین‌تنه و در لیفت داخل ران توسط اسکار عرضی داخل ران انجام می‌شود که به دلیل مجاورت با عضو تناسلی احتمال عفونت دارد. به افرادی که کاهش وزن زیاد نداشته‌اند و فقط به دلیل شلی پوست درخواست عمل لیفت می‌کنند پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام برای جراحی، کلیه‌ی راه‌های غیر جراحی لیفت را امتحان کنند و اگر به هر دلیلی رضایت‌بخش نبود، در مورد جراحی، نتیجه‌ی آن و اسکار عمل فکر کنند و عجولانه تصمیم نگیرند. اسکار یا جای زخم این عمل‌ها بزرگ بوده و باید زیبایی حاصل از عمل، ارزش تحمل این جای زخم را داشته باشد.

افراد مناسب برای روش لیفت پیرامونی بدن

بهترین کاندیدها برای انجام لیفت پیرامونی بدن، افراد سالم غیر سیگاری هستند که وزن ثابتی دارند و دیدگاه مثبت و اهداف واقع بینانه در ذهن دارند. در زمان مشاوره، اهداف شما، روش لیفت پیرامونی بدن و روند روتین بهبودی بعد از عمل به طور مفصل توضیح داده خواهد شد و به تمام سوالات شما پاسخ داده می شود. سابقه پزشکی شما برای اطمینان از اینکه کاندیدای سالمی برای جراحی هستید بررسی می شود.

روش لیفت پیرامونی بدن

روش لیفت پیرامونی بدن به نواحی خاصی از بدن شما که باید درمان شوند، اختصاص داده می شود.

از یک برش محیطی در اطراف ناحیه شکم، که در اطراف پهلوها و به پایین کمر کشیده می شود، برای برداشتن پوست و چربی اضافی و تغییر موقعیت و سفت کردن بافت ها استفاده می شود. این روش یک جای زخم به جا می گذارد و در بسیاری از موارد برش ها ممکن است گسترده باشد. ترکیبی از روش‌ های لیپوساکشن و لیفت پیرامونی بدن ممکن است برای دستیابی به کانتور بهبود یافته لازم باشد. بخیه های عمیق در بافت زیرین به شکل گیری کانتور جدید کمک می کند. عمل لیفت پیرامونی بدن در اتاق عمل بیمارستان انجام می شود و معمولا بیمار 1 شب را در بیمارستان می گذراند. روش‌ های لیفت پیرامونی کوچک یا حداقل ممکن است به صورت سرپایی و با پرستاری که همراه شما به خانه می‌ رود انجام شود تا در مراقبت‌ های بعد از عمل به شما کمک کند.

جراحی بسته به میزان آن 4-6 ساعت طول کشیده و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. تخلیه کننده های متعددی برای برداشتن مقدار کمی از مایع جمع آوری شده به مدت 7 تا 10 روز پس از جراحی قرار داده می شود.

برای آشنایی بیشتر با لیفت شکم به این مقاله مراجعه کنید.

بعد از جراحی لیفت پیرامونی

لوله های تخلیه در مطب 7 تا 10 روز پس از جراحی برداشته می شوند. ممکن است شکم شما برای چند هفته متورم، کبود و دردناک باشد.

از آنجایی که جراحی شامل سفت کردن شکم است، به شما توصیه می شود که از ایستادن کامل، خم شدن و فشار دادن به بخیه های داخلی در زمان بهبودی خودداری کنید و با بالش هایی که زانوهای شما را بالا نگه می دارند بخوابید.

دستورالعمل هایی به شما داده می شود که در اسرع وقت به پیاده روی سبک بروید تا احتمال لخته شدن خون و سایر عوارض را به حداقل برسانید. تمرینات ورزشی شدید می تواند از 6-8 هفته پس از جراحی از سر گرفته شود. اکثر بیماران در عرض 2 هفته به سر کار باز می گردند.

به شما یک شکم بند داده می شود که باید 12 ساعت در روز پس از جراحی از آن استفاده کنید، زیرا این به کاهش تورم و حمایت از کانتور جدید بدن شما در حین بهبودی کمک می کند. بی حسی و احساس سفت شدن سطح پوست به مرور زمان برطرف می شود. ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا خطوط برش ترمیم و محو شوند. این خطوط اگرچه دائمی هستند، اما معمولا می توانند توسط اکثر لباس ها و مایوها پنهان شوند. تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید زیرا این برای موفقیت در نتیجه عمل شما ضروری است. نتایج لیفت بدن تقریبا بلافاصله قابل مشاهده است.

با این حال، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج نهایی جراحی به طور کامل نمایان شود. پس از تکمیل نتایج، کانتور جدید بدن شما تا حد زیادی ظاهر و عزت نفس شما را بهبود می بخشد و می تواند ماندگاری طولانی داشته باشد، به شرط اینکه وزن و تناسب اندام عمومی خود را حفظ کنید.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا کاندید مناسبی برای لیفت پیرامونی بدن هستید یا خیر، مشاوره با یک متخصص است.

مزایای لیفت بدن

جراحی لیفت بدن مزایای بسیاری از لحاظ زیبایی و پزشکی به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس راحتی بیشتر هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و ورزش
  • جوانسازی پوست و ظاهر بدن
  • خوش‌فرمتر ایستادن لباس بر بدن
  • افزایش اعتماد به نفس فرد
  • امکان انجام چند روش زیبایی در یک جراحی
  • بهبود بهداشت فردی
  • کاهش وزن بیشتر

گزینه‌های جایگزین عمل لیفت بدن

گاهی اوقات بخش‌های که نیاز به عمل دارند تا به فرم بهتری دست یابند، محدود هستند و می‌توان با عمل‌های محدودتر و کوچکتر به هدف دست یافت. در ادامه با برخی از این موارد آشنا می‌شویم:

  • اگر پوست شل و اضافی محدود به بخش میانی بدن است، پانیکولکتومی به شما توصیه می‌شود. در این روش پوست و چربی اضافی قسمت میانی که اکر آن در شکم تجمع یافته را، حذف می‌کند. روش مینی کوچک کردن شکم هم برای این بخش توصیه می‌شود که نسبت به عمل کوچک کردن کامل شکم جای زخم کمتری به جای می‌گذارد.
  • حذف پوست اضافی در ناحیه‌ی بالای پشت و در امتداد خط سوتین نیز با روش لیفت پشت در امتداد خط سوتین و ترکیب آن با ابدومینوپلاستی به نتایج خوبی در سفت کردن پوست منجر می‌شود.
  • اگر پوست شل و افتاده زیادی ندارید و یا به دلیل روند طبیعی افزایش سن، پوست شما الاستیسیته یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، می‌توانید از روش‌های غیر جراحی مانند Body Tite، اکسیلیس، Skin Tyte، Pelleve یا اولتراپی بهره ببرید.

جمع‌بندی

در پایان به این تکرار این نکته می‌پردازیم که بادی لیفت یا کشیدن پوست بدن به عملی می‌گویند که طی آن پزشک با ترکیب کردن چندین نوع عمل پوست اضافی و چربی‌های اضافی ناشی از لاغری ناگهانی را از بین می‌برد. این روش مزایا و معایبی دارد که درمورد آنها به تفصیل صحبت کردیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله عوارض لیفت شکم را مطالعه کنید.

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی‌های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا