سبک زندگی

نکات تغذیه و ورزشی برای دانشجوها در دانشگاه

تغذیه :

1.اندازه سهم مناسب را یاد بگیرید: برای جلوگیری از خوردن بیش از حد حتی سالم ترین غذاها، میزان مصرف خود را یادداشت کنید. برای اکثر مردم، وعده های گوشت باید به اندازه یک دسته کارت باشد و سایر وعده ها بسته به نوع غذا متفاوت است.

2.وعده های غذایی خود را تغییر دهید: وقتی کافه تریا روزانه غذاهای مورد علاقه شما را دارد، بازگشت به غذاهای مورد علاقه قدیمی هر روز آسان است. تغییر رژیم غذایی روزانه بخش مهمی از تغذیه خوب است، بنابراین از انتخاب های متنوعی که در دسترس شماست استفاده کنید.

3.صبحانه بخور: زمانی که از خواب بیدار شدید، روز خود را با یک وعده غذایی خوب شروع کنید. چه هنگام ظهر از رختخواب بیرون بیایید و چه در سحر برای کلاس، مطمئن شوید که روز خود را با یک وعده غذایی متعادل و سالم شروع می کنید.

4.میان وعده های سالم را در برنامه غذایی خود نگه دارید: اگر چیتوها را کنار بگذارید و اتاق خوابگاهتان را با میوه ها و سایر تنقلات سالم تهیه کنید، سالم غذا خوردن آسان است. اگر آنها را در نزدیکی یا در کوله پشتی خود نگه دارید، به احتمال زیاد به سراغ این غذاها می روید تا غذاهای ناسالم.

5.با خوردن غذا با استرس مبارزه نکنید: زمانی که در مورد امتحانی قریب الوقوع استرس دارید، دستیابی به یک کیسه چیپس یا چند کوکی می تواند وسوسه انگیز باشد. خوردن به از بین رفتن استرس شما کمک نمی کند، بنابراین از اضافه کردن تنقلات خودداری کنید. به جای آن ورزش کنید یا استراحت کنید.

6.آب بنوشید: نوشیدن آب کافی می تواند به افزایش تمرکز و همچنین جلوگیری از پرخوری شما کمک کند. مطمئن شوید که در طول روز با آوردن آب، هیدراته خود را حفظ کنید.

7.نوشیدنی های شیرین و کافئین دار را محدود کنید: نوشیدنی ها ممکن است شما را سیر نکنند، اما مطمئناً می توانند به چاق شدن شما کمک کنند و تأثیر مضری بر سلامت کلی شما داشته باشند. لازم نیست نوشابه و قهوه را به طور کامل کنار بگذارید، اما برای اینکه خود را در بهترین حالت خود نگه دارید، باید کاهش دهید.

8.سعی کنید میوه و سبزیجات بخورید: حتی اگر میوه ها و سبزیجات برخی از غذاهای مورد علاقه شما را تشکیل نمی دهند، سعی کنید حداقل تعداد کمی از آنها را هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

9.غذاهای ناسالم را محدود کنید: غذاهای ناسالم سریع و آسان است و بسیاری از دانش‌آموزان در حالی که در حال فرار به کلاس یا محل کار هستند، مقدار زیادی از آن را می‌خورند. در حالی که کمی فست فود در حال حاضر به شما صدمه نمی زند، مطمئن شوید که تبدیل به یک عادت نمی شود.

10.درست غذا خوردن را در دسترس کنید: درست غذا خوردن را برای خود سخت نکنید. غذاهای سالم بخرید و یخچال و اتاق خود را با آنها تهیه کنید تا مطمئن شوید که اولین چیزهایی هستند که در هنگام گرسنگی در دسترس هستند.

11.وعده های غذایی را حذف نکنید: با کارهای زیادی که باید انجام دهید، به راحتی می توان از خوردن غذا صرف نظر کرد تا به کلاس یا کتابخانه فرار کرد. وعده های غذایی را حذف نکنید غذاهایی را تنظیم کنید که می توانید در حال دویدن بخورید تا انرژی لازم برای ادامه دادن داشته باشید.

12.هر چند وقت یک بار زیاده روی کنید: گاه و بیگاه یک غذای کوچک راهی عالی برای پاداش دادن به خودتان برای خوردن یک رژیم غذایی سالم است. به خود استراحت دهید و غذایی را بخورید که دوست دارید اما نمی توانید همیشه بخورید.

13.ویتامین مصرف کن: اگر احساس می کنید که تغذیه مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، در تکمیل آن با چند ویتامین برای سالم ماندن و عاری از بیماری تردید نکنید.

14.برای اختلالات خوردن کمک بگیرید:در حالی که بسیاری از گروه ها بر کمک به دانش آموزان برای کاهش وزن تمرکز می کنند، کسانی هستند که برای مبارزه با اختلالات خوردن نیز به کمک نیاز دارند. اگر نگران هستید که دچار اختلال خوردن هستید و کمک می خواهید، از مراجعه به منابع دانشگاه برای کمک نترسید.

ورزش :

قرار دادن ورزش در یک برنامه شلوغ همیشه ساده ترین کار نیست، اما برخی از این نکات را در نظر بگیرید تا به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند.

1.ابتدا کشش انجام دهید: با انجام حرکات کششی هر بار که ورزش می کنید به خود کمک کنید تا از صدمات جلوگیری کنید. حرکات کششی ساده قبل و بعد از ورزش یا انجام فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا فعال و بدون درد باشید.

2.سوار دوچرخه ات شو ! به جای سوار شدن به اتوبوس یا رانندگی به کلاس، دوچرخه سواری کنید. این به شما چند دقیقه ورزش بین دوره های شما می دهد.

3.ورزش کن :یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای ورزش این است که با انجام یک ورزش آن را به یک بازی تبدیل کنید. به یک تیم درون مدرسه ای بپیوندید یا ورزش های تفریحی را از طریق مدرسه خود انجام دهید تا همزمان فعال و سرگرم شوید.

4.از تجهیزات ایمنی استفاده کنید: مهم نیست که چه ورزشی انجام می دهید، مطمئن شوید که همیشه از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده می کنید. از آسیب دیدن شما جلوگیری می کند که به شما امکان می دهد بیشتر فعال بمانید.

5.به باشگاه ورزشی بروید: اکثر مدارس امکانات سالن بدنسازی را برای دانش آموزان فراهم می کنند که می توانند به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. بین کلاس‌ها یا وقتی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید، به باشگاه بروید تا ورزش کنید.

6.از دوره های تناسب اندام استفاده کنید: در کنار امکانات سالن بدنسازی، اکثر دانش آموزان به کلاس های تناسب اندام که می توانند شرکت کنند دسترسی خواهند داشت. از آنجایی که شما از قبل هزینه این موارد را از طریق شهریه پرداخت می‌کنید، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید و تمرینی داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا در تناسب اندام باشید و به شما انگیزه دهد.

7.تا کلاس پیاده روی کنید: در حالی که استفاده از وسایل نقلیه عمومی ممکن است سریعتر باشد، پیاده روی به شما این فرصت را می دهد که پاهای خود را دراز کنید، مقداری کالری بسوزانید و قبل از کلاس بعدی استراحت کنید.

8.انواع مختلف ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید: وقتی ورزش می کنید، فقط به یک نوع تمرین پایبند نباشید. تمرینات قدرتی، کاردیو و تمرینات کششی را در روتین خود بگنجانید تا آن را به خوبی گرد کنید.

9.آن را سرگرم کننده کنید: اگر حوصله تان سر رفته باشد یا به چشم یک شکنجه به باشگاه بروید، احتمالاً ورزش نخواهید کرد. راهی پیدا کنید که آن را برای خودتان سرگرم کننده کنید و احتمال اینکه آن را ادامه دهید بسیار بیشتر خواهد بود.دوست بیاور با حضور فرد دیگری که به شما متکی است، احتمالاً تلاش بیشتری برای انجام کار خواهید داشت. بعلاوه، ورزش کردن با یک دوست می تواند راهی عالی برای سرگرم کننده تر کردن ورزش باشد.

10.از فضاهای باز استفاده کنید:بیشتر دانشگاهها مجهز به زمینهای بزرگ چمن‌دار یا درخت‌خانه‌هایی با مسیرهایی هستند که می‌توانید در آنها راه بروید. از این فضاها برای پیاده روی، بازی فریزبی یا فقط قدم زدن در اطراف استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا