اخبار پزشکی

چرا دستورالعمل های غذایی اشتباه بوده است و چگونه باید تغییر کنند؟

دستورالعمل های رژیم غذایی کاری به ظاهر غیرممکن را انجام می دهند. آنها یک توصیه کلی برای چیزی بسیار شخصی ارائه کردند: تغذیه. وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، طیفی از سلیقه‌ها، دسترسی، مقرون به صرفه بودن، سنت‌های فرهنگی، ملاحظات اخلاقی و حتی آلرژی‌ها یا عدم تحمل‌ها را داریم. به علاوه، ما بر اساس سلامت و متابولیسم خود نیازهای درشت مغذی و ریز مغذی متفاوتی داریم. با این حال، دستورالعمل ها یک اجماع عمومی لازم را در مورد آنچه که یک رژیم غذایی نسبتا سالم را تشکیل می دهد، ارائه می دهد. اما دستورالعمل‌های غذایی چگونه به وجود می‌آیند، چقدر دقیق هستند و در هنگام سوخت‌رسانی به بدن خود چقدر باید به آن‌ها پایبند باشیم؟

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها «در نظر گرفته شده است که جدیدترین علوم تغذیه را در دستورالعمل های ساده ای ترکیب کند که سپس پایه و اساس همه برنامه های غذایی دولت را تشکیل می دهد و تقریباً توسط همه مؤسسات مراقبت های بهداشتی و سلامت عمومی و جوامع حرفه ای دنبال می شود. . ” مشاور Levels Mark Hyman، MD، در Food Fix: چگونه سلامت، اقتصاد، جوامع و سیاره ما را نجات دهیم – یک لقمه در یک زمان می نویسد.

دستورالعمل های غذایی چیست؟

از سال 1980، هر پنج سال یکبار، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) به طور مشترک دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها (DGA) را منتشر می کنند. از سال 1985، دو بخش دولتی یک کمیته مشورتی بیرونی تشکیل داده اند تا داده های علمی در مورد بهداشت و تغذیه را بررسی کرده و گزارشی را تهیه کنند که به دولت در مورد آنچه باید در دستورالعمل های اصلاح شده گنجانده شود، اطلاع می دهد.

برخی از انجمن های بهداشتی نیز بر اساس داده های علمی توصیه هایی به رژیم غذایی و سبک زندگی می دهند. به عنوان مثال، انجمن قلب آمریکا (ADA) و کالج آمریکایی قلب و عروق (ACC) یک الگوی غذایی توصیه شده مشترک دارند. و انجمن دیابت آمریکا (ADA) گزارش اجماع تغذیه ای دارد. متخصصان پزشکی اغلب از این ابزارها به همراه DGA برای ارائه توصیه هایی به بیماران خود استفاده می کنند. اما عموم مردم همچنین می‌توانند به خلاصه‌ای از توصیه‌های تغذیه‌ای برای سلامت قلب یا دیابت در وب‌سایت‌های آژانس مربوطه دسترسی داشته باشند. با این حال، اجماع علمی فدرال همچنان DGA است.

استانداردهای تغذیه DGA از طریق آژانس های فدرال، از جمله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، USDA، HHS و غیره منتشر می شود. سپس این آژانس‌ها بودجه فدرال را برای تحقیقات و برنامه‌های بهداشت عمومی فراهم می‌کنند که به اجرای استانداردهای تغذیه یا آموزش در مورد آنها کمک می‌کند. DGA به اطلاع رسانی برنامه های ناهار مدارس دولتی کمک می کند. برنامه های غذایی مراقبت از کودک و بزرگسال (CACFP)؛ برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP)؛ برنامه تغذیه تکمیلی ویژه برای زنان، نوزادان و کودکان (WIC)، که مورد دوم به حدود نیمی از نوزادان متولد شده در کشور خدمت می کند.

در نهایت DGA در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک نقشه راه در مورد اینکه چه غذاها و نوشیدنی هایی سلامت را تقویت می کنند و از بیماری ها جلوگیری می کنند و در عین حال نیاز به مواد مغذی را برآورده می کنند. اما آیا در این سال ها تاثیری داشته است؟ با توجه به انتشار DGA 2020-2025، آمریکایی ها اکنون دارای کل شاخص تغذیه سالم (HEI) 56 از 100 هستند. USDA این امتیاز را برای نشان دادن میزان پیروی آمریکایی ها از DGA ایجاد کرد. این امتیاز نسبت به سال های 2015 و 2010 3 امتیاز کاهش یافته است.

چه چیزی تغییر کرده است؟ تجزیه و تحلیل انجمن سلامت عمومی آمریکا (APHA) نشان می‌دهد که هنگام مقایسه میزان دریافتی‌های رژیم غذایی از دوران اولیه و پنج سال پیش، مردم میوه و سبزیجات بیشتری مصرف نمی‌کنند. اما آنها غلات تصفیه شده را با غلات کامل تعویض می کنند. و قند افزوده کمتر و چربی اشباع کمتری می خورند. موضوع چربی منبع اختلاف بین کارشناسان است و یک دام DGA را نشان می دهد.

با وجود چهار دهه انتشار DGA، طبق CDC، شیوع چاقی در ایالات متحده همچنان در حال رشد است. تجزیه و تحلیل APHA یک چالش DGA را تصدیق می کند: تحقیقات تغذیه، مانند همه علوم، تکراری است. و DGA که هر پنج سال یکبار به‌روزرسانی می‌شود، عمداً مراقب گنجاندن تحقیقات جدید است. این منطقی است اما می تواند یک محدودیت نیز باشد، به خصوص زمانی که دستورالعمل های اولیه به دلایل مختلف اشتباه کرده اند، و ما هنوز هم پیامدهای آن را می بینیم. برای سال ها، DGA از چربی ها و کربوهیدرات ها حمایت می کرد. چیزی که هایمن آن را “یک ایده مرگبار” می نامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا