سبک زندگی

کاهش خستگی چهره با ترفند آرایشی

ترفندهای آرایشی جهت کاهش خستگی صورت

ترفند های آرایشی روش هایی هستند که به کمک آنها می توانید ایرادات و نواقص چهره خود را بپوشانید. البته لازم نیست تا حتما در صورت شما نقصی وجود داشته باشد که از این ترفند ها بهره ببرید. بسیاری از افراد برای شاداب نشان دادن صورت نیز از ترفند های آرایشی بهره می برند. ترفند های مذکور زمانی که چهره شما خسته و پست کدر است، اهمیت بیشتری می یابند.

۱- شستن صورت با شامپو بچه:

اگر خسته هستید و زمان لازم برای آرایش و استراحت ندارید. از دوش آب گرم بپرهیزید زیرا این مورد صورت شما را ملتهب می نماید. با این کار در چشم های شما خون جمع می شود و پوست قرمز خواهد شد. یکی از ترفند های آرایشی برای این مرحله، این مورد است که مقداری شامپوی بچه در کاسه آب سرد ریخته و به کمک آن صورت خود را تمیز نمایید. این کار باعث آرامش پوست می شود و آن را از هرگونه آلودگی تمیز می نماید. حالا صورت برای آرایش ملایم روزانه آماده شده است.

۲- رفع پف دور چشم:

از دیگر ترفند های آرایشی برای رفع پف دور چشم، استفاده از شیر کم چرب است. برای این مورد لازم است تا مقداری شیر کم چرب را با پنبه به پوست اطراف چشم خود زده و اجازه دهید تا چند ثانیه ای باقی بماند. این کار موجب خواهد شد که به کانسیلر نیاز نداشته و سریعا پف دور چشم شما کاهش یابد.

۳- استفاده از آرایش مات و روشن:

یکی از مهمترین ترفند های آرایشی برای صورت خسته، توجه به این مهم است که آرایش خود را از نوع دودی انتخاب نکنید. البته آرایش های مات گزینه خوبی برای صورت های خسته هستند اما در این مورد می بایست جوانب احتیاط را رعایت کرد و از آرایش های بسیار تیره پرهیز نمود. برای تم آرایش در این حالت، می توانید از رنگ های طلایی و قهوه ای استفاده نمایید. برای تکمیل آرایش کشیدن خط چشم میتواند گزینه مناسبی باشد.

  ۴- کرم پودر مناسب تناژ رنگ پوست:

اگر صورت شما خسته باشد، قطعا آرایش نمی تواند خستگی صورت را به صورت کامل پوشش دهد. برای این مورد می توانید با استفاده از ترفند های آرایشی میزان خستگی صورت خود را کاهش دهید. در این وضعیت پیشنهاد می شود تا از کرم پودر های مات و برنزه استفاده کنید. دقت کنید که انتخاب رنگ کرم پودربر اساس رنگ پوست تان بسیار مهم است. این دو مورد تقریبا باید در یک راستا باشند. همچنین باید توجه داشته باشید که از رژ گونه هایی استفاده نمایید که دارای رنگ کمی باشند و به صورت طبیعی تنها کمی طراوت ببخشند. لذا از انواع رژگونه های براق پرهیز کنید.

۵- حالت دادن موها:

برای آرایش موها، اغلب افراد زمانی که خسته هستند، از ژل استفاده می کنند تا حالت مناسب به آن ببخشید. اما در نظر داشته باشید که این کار موجب می شود تا در ادامه موها به کف سر بچسبد و ریشه های آن در یکدیگر گره بخورند. یکی از روش های خوب برای آرایش مو، به این شکل است که کمی موها را نم دار نمایید، سپس از اسپری های حالت دهنده استفاده کنید تا حالت مد نظر شما به موها داده شود. استفاده از سشوار یا اتو مو نمی توانید به ظاهر موهای شما طراوت و شادابی ببخشد.

از سوی دیگر به عنوان یکی دیگر از ترفند های آرایشی در زمان خستگی چهره، بهتر است تا موهای خود را دم اسبی نبندید و اجازه دهید تا به صورت حالت دار، باز بمانند. موهای دم اسبی پوست شما را کشیده تر می نماید و این خود باعث نشان دادن خستگی و چین های احتمالی است. باید در نظر داشت که موهای دم اسبی برای مواردی که پوست باطراوت و بشاش است، گزینه خوبی محسوب می شود.

 ۶-آرایش ملایم چشم:

شاید شما نیز به اشتباه تصور نمایید، زمانی که خسته هستید، می توانید با گذاشتن مژه مصنوعی پرپشت به چشمان خود زیبایی ببخشید اما توجه به این مهم ضروری است که در زمان خستگی، عموما چشم ها گود خواهند رفت و همین امر باعث می شود تا مژه های بلند آن را گود تر نیز نشان دهند. استفاده از فرمژه و ریمل مناسب می تواند چشم ها را حالت دار کند.

در بالا تلاش شد تا برخی از نکات مهم برای زمان خستگی عنوان شود که به کمک آن ظاهر بهتر و با طراوت تری داشت.

۷-استفاده از کانسیلر:

به عنوان یکی از ترفندهای آرایشی در زمانی که صورت شما خسته و بی حال است، حتما به این نکته توجه داشته باشید که، صورت خود بسیار براق یا سفید نکنید. بسیاری از اشخاص دور چشمان خود را با کانسیلر ها و یا کرم پودر های روشن، سفید می نمایند اما با این کار یک چهره ترسناک از خود به نمایش می گذارید. برای این حالات توصیه می گردد که از کانسیلر و کرم پودری استفاده کنید که دارای رنگ های نزدیک به یکدیگر هستند. در واقع در زمان خستگی چهره نماید از تضاد رنگی استفاده کنید زیرا  بازخورد اشتباهی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا