سبک زندگی

مراقبت های پوستی قبل و بعد از ورزش

معمولاً افرادی که برای تناسب اندامشان اهمیت قائل می شوند، زیبایی و سلامت پوست صورت خود را نیز در اولویت قرار می دهند. برای این افراد مهم است که در کنار تناسب اندام پوستی صاف و شفاف داشته باشند.

اما ورزش کردن با تعریق و قرمزی پوست همراه است و اگر قبل و بعد از ورزش، مراقبت های پوستی خاصی را به عمل نیاورید احتمال مشکلاتی از قبیل خشکی و چین و چروک پوست وجود دارد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله مراقبت های پوستی قبل و بعد از ورزش را به طور کامل شرح دهیم. در صورتی که در این رابطه اطلاعات کمی دارید حتماً در ادامه همراه ما باشید.

نحوه مراقبت پوستی و کرم زدن قبل از ورزش

مراقبت های پوستی قبل و بعد از ورزش شامل استفاده از محصولاتی مانند میسلار واتر، شوینده صورت، تونر، آبرسان، مرطوب کننده و ضد آفتاب می شود.

ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که تونر چیست یا میسلار واتر چه نقشی در مراقبت از پوست دارد؟! در ادامه روتین قبل از ورزش را شرح داده و دلایل نیاز به استفاده از محصولات مراقبتی پوست از جمله تونر و میسلار واتر را بررسی می کنیم.

پاکسازی پوست با میسلار واتر

برخی از افراد گمان می کنند محصولات روتین پوستی مناسب بعد از ورزش هستند و پیش از شروع ورزش نیازی به پاکسازی صورت وجود ندارد!

اما زمانی که شروع به ورزش می کنید منافذ پوستتان باز شده و مواد آرایشی و آلودگی های محیطی وارد منافذ پوستی می شوند. به این صورت پوست نمی تواند تنفس کند و احتمال پیری زودرس و چین و چروک صورت افزایش پیدا می کند.

برای جلوگیری از این مشکل لازم است از محصولاتی مانند میسلار واتر استفاده کنید. میسلار واتر تمامی مواد آرایشی و آلودگی های سطح پوست را از بین برده و باعث پاکسازی عمقی صورت می شود.

صورتتان را بشویید

با وجود عملکرد فوق العاده میسلار واتر در پاکسازی پوست، نمی توانید این محصول مراقبتی را جایگزین شوینده صورت کنید. بنابراین پیش از کرم زدن قبل از ورزش حتماً از شوینده مناسب استفاده کرده و پوست خود را بشویید.

با انجام این کار صورتتان کاملاً تمیز شده و از ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه جلوگیری می شود.

از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

از محصولات روتین پوستی مناسب بعد از ورزش می توان به آبرسان و مرطوب کننده اشاره کرد. اما لازم است از این محصولات مراقبتی پیش از شروع ورزش نیز استفاده کنید.

در واقع بعد از شستشوی صورت، پوست کمی خشک می شود. اما زمانی که از آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنید رطوبت مورد نیاز پوست تامین شده و از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری می شود.

البته توصیه می کنیم به جای کرم آبرسان از اسپری آبرسان استفاده کنید. همچنین بهتر است کرم مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که دارای بافت سبک و جذب بالا باشد.

مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم زدن قبل از ورزش علاوه بر کرم مرطوب کننده شامل کرم ضد آفتاب نیز می شود. در واقع اگر برای ورزش به باشگاه یا محیط های روباز می روید لازم است حتما از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.

به این صورت از تابش اشعه های مضر به پوست جلوگیری شده و سلامتی پوست صورتتان تضمین می شود. همچنین بهتر است برای پوست بدن خود نیز از اسپری ضد آفتاب مخصوص استفاده کنید.

معرفی محصولات روتین پوستی مناسب بعد از ورزش

در حین ورزش کردن تحرک زیاد باعث تعریق پوست صورت و بدن می شود. به همین دلیل روتین بعد از ورزش دارای اهمیت بالایی بوده و لازم است بلافاصله بعد از ورزش پوست صورت و بدن خود را بشویید.

به این صورت از ایجاد جوش و لک صورت جلوگیری شده و می توانید از سلامت پوستتان اطمینان داشته باشید. البته توصیه می کنیم برای دوش گرفتن بعد از ورزش از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین بعد از استحمام حوله را روی سطح پوستتان نکشید و خشک کردن بدن و صورتتان را با ملایمت انجام دهید. به علاوه توصیه می کنیم ابتدا موها و بدن خود را بشویید و در انتها (پیش از خروج از حمام) از شوینده صورت استفاده کنید.

تونر صورت را فراموش نکنید

مرحله دوم روتین بعد از ورزش استفاده از تونر صورت است. تونر محصولی برای تنظیم PH پوست است و از مشکلاتی مانند جوش و لک های پوستی جلوگیری می کند. بنابراین پس از شستشو و خشک کردن صورت بهتر است از یک تونر مناسب استفاده کنید.

سلامت پوست با سرم صورت

در حین ورزش کردن میزانی از رطوبت بدن با تعریق خارج می شود. به همین دلیل پس از ورزش لازم است پوست صورت خود را آبرسانی و تغذیه کنید. برای این کار نیاز به یک سرم پوست مناسب خواهید داشت که می توانید سرم صورت را با توجه به مشکلات پوستی خود انتخاب کنید.

برای مثال افرادی که از مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه و آکنه رنج می برند می توانند سرم ضد جوش را به روتین پوستی خود اضافه کنند.

باز هم آبرسان و مرطوب کننده!

در روتین بعد از ورزش نیز نیاز به آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد. اما این بار بهتر است مرطوب کننده قوی تری را استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته پوستتان تامین شود.

ضد آفتاب دوست همیشگی ورزشکاران

از محصولات روتین پوستی مناسب بعد از ورزش می توان به ضد آفتاب اشاره کرد.

در واقع ضد آفتاب دوست همیشگی پوست است و به هیچ عنوان نمی توان آن را از روتین پوستی حذف کرد (مگر روتین پوستی پیش از خواب). بنابراین لازم است قبل و بعد از ورزش کردن حتماً از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

آب بنوشید

از مراقبت های پوستی قبل و بعد از ورزش می توان به نوشیدن آب اشاره کرد. ممکن است تصور کنید آبرسان و مرطوب کننده رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کند! اما هیچ چیز به اندازه نوشیدن آب نمی تواند در تامین رطوبت مورد نیاز پوست تاثیر گذار باشد.

به همین دلیل توصیه می کنیم قبل و بعد از ورزش آب بنوشید تا رطوبت از دست رفته پوستتان تامین شود.

نکات مراقبت از پوست در حین ورزش

در این مقاله نحوه کرم زدن قبل از ورزش را شرح دادیم و در رابطه با روتین قبل و بعد از ورزش اطلاعات کاملی ارائه دادیم.

اما لازم است در حین ورزش کردن نیز به نکاتی توجه داشته باشید. در واقع توصیه می کنیم در حین ورزش کردن به هیچ عنوان به صورتتان دست نزنید. همچنین برای پاک کردن پوست صورت و بدن از یک حوله نرم و تمیز استفاده کنید.

اگر برای ورزش کردن به باشگاه می روید بهتر است تجهیزات مورد استفاده را با الکل ضد عفونی کرده و بدون نگرانی از آلودگی پوست به ورزش کردن بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه مراقبت از پوست قبل از ورزش را شرح دادیم و سپس به بررسی روتین بعد از ورزش پرداختیم.

در صورتی که به طور حرفه ای ورزش می کنید، بهتر است در رابطه با سلامت پوست صورت و بدن خود نیز حساسیت به خرج داده و قبل و بعد از ورزش از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید.

به این صورت علاوه بر اینکه تناسب اندامتان حفظ می شود از مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست، جوش و لک های پوستی نیز جلوگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا افراد ورزشکار همون اندازه که به تناسب اندامشون فکر میکنن باید به مراقبت های پوستی بعد از ورزش و باشگاه هم توجه داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا