تازه های پزشکی

آیا نور خورشید واقعاً کووید-19 را می کشد؟

در اینجا چیزی است که کارشناسان می گویند:

در اینجا چیزی است که کارشناسان در مورد اثرات اشعه ماوراء بنفش و ویتامین D در مورد محافظت از COVID-19 می دانند.

او اعتراف کرد که پزشک نیست، اما این باعث نشد که ترامپ، رئیس جمهور سابق، ایده هایی برای درمان یا پیشگیری از COVID-19 ارائه دهد. سی ان ان گزارش داد که در جلسه کارگروه کووید-19 کاخ سفید در 23 آوریل 2020، او پیشنهاد کرد که اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند ویروس را از بین ببرد.

او به یک “نتیجه نوظهور” از تحقیقات وزارت امنیت داخلی اشاره کرد که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرما و رطوبت به نظر می رسد که SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، ضعیف می کند.

بیل برایان، معاون وقت وزارت امنیت داخلی در امور علم و فناوری، در این نشست گفت: «بارزترین مشاهدات ما تا به امروز، تأثیر قدرتمندی است که نور خورشیدی به نظر می‌رسد در از بین بردن ویروس – هم در سطوح و هم در هوا – دارد. اثر مشابهی را هم در دما و هم در رطوبت مشاهده کرده‌ایم، جایی که افزایش دما و رطوبت یا هر دو معمولاً برای ویروس کمتر مطلوب است.

نوشته های مشابه

برایان افزود: زمانی که سه عامل محیطی با هم ترکیب شوند، ویروس سریع‌ترین سرعت را از بین می‌برد: دمای بالا، رطوبت بالا و نور مستقیم خورشید. این امیدها را افزایش داد که کووید-19 در ماه‌های تابستان کمتر مسری می‌شود و رئیس‌جمهور ترامپ را بر آن داشت تا حدس بزند که “ضربه به بدن با یک پرتو فرابنفش عظیم” یا “فقط نور بسیار قدرتمند” می‌تواند از شر عفونت خلاص شود. او حتی پیشنهاد کرد که «نور را به داخل بدن […] یا از طریق پوست یا به طریقی دیگر» بیاوریم.

اظهارات پرزیدنت ترامپ در رسانه های اجتماعی چنان خشمگینی را برانگیخت که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به صفحه “افسانه شکنان” COVID-19 در وب سایت خود اضافه کرد: “قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دمای بالاتر از 25 درجه سانتیگراد مانع از ابتلا به این بیماری نمی شود. بیماری کرونا. شما می توانید COVID-19 را بگیرید، مهم نیست هوا چقدر آفتابی یا گرم است. کشورهای دارای هوای گرم موارد ابتلا به COVID-19 را گزارش کرده اند.” (برای مرجع، 25 درجه سانتیگراد برابر با 77 درجه فارنهایت است.)

ما با متخصصان بیماری های عفونی تماس گرفتیم تا نظر آنها را در مورد نور خورشید و تأثیرات آن بر COVID-19 دریافت کنیم – معلوم شد که چیزی در آن وجود دارد.

ارتباط بین نور UV و COVID-19

سه نوع اشعه UV وجود دارد: UVA، UVB و UVC. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، بیشتر اشعه‌هایی که از خورشید می‌آیند، اشعه‌های UVA هستند و بقیه اشعه‌ها اشعه‌های UVB هستند. علاوه بر این، انجمن سرطان آمریکا گفت که پرتوهای UVC از منابع مصنوعی مانند لامپ های جیوه یا لامپ های ضدعفونی کننده UV که برای کشتن میکروب ها طراحی شده اند، می آیند.

در فوریه 2021، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نشان داد که «انتظار می‌رود پرتوهای UVB و UVA در غیرفعال کردن ویروس SARS-CoV-2 مؤثرتر از اشعه UVC باشند» – اما FDA همچنین اشاره کرد که اشعه UVC ممکن است در غیر فعال سازی ویروس مفید است.

در حالی که درست است که نور ماوراء بنفش می تواند زنده ماندن ویروس ها را بر روی سطوح به طور کلی کاهش دهد، “این به این معنی نیست که افراد مبتلا به COVID-19 که خود را در معرض نور UV – یا نور خورشید که حاوی اشعه ماوراء بنفش است – قرار می دهند، از شر عفونت خلاص می شوند. «امش آدالجا، متخصص بیماری‌های عفونی، محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز در مریلند، به Health گفت.

همچنین این واقعیت وجود دارد که نور ماوراء بنفش با خطرات بالقوه جدی برای سلامتی همراه است. اشعه ماوراء بنفش می تواند به سلول های پوست نفوذ کرده و به آنها آسیب برساند و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به سرطان پوست شود.

ارتباط بین نور خورشید و COVID-19 چیست؟

نور خورشید به دلایل دیگری نیز در چرخه اخبار COVID-19 قرار داشت. این یک منبع طبیعی عالی از ویتامین D است که دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است، از جمله افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی. وقتی صحبت از COVID-19 می شود، تحقیقات در حال رشد است.

محققان یک مطالعه در ماه مه 2021 که در Annals of Medicine & Surgery منتشر شد، دریافتند که “… ارتباط جالبی بین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عرض جغرافیایی و وضعیت ویتامین D با بروز کووید-19، مرگ و میر و میزان بهبودی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.”

یک مطالعه ژانویه 2022 در مجله کره ای پزشکی خانواده به چگونگی تأثیر کووید-19 توسط آب و هوا پرداخت. محققان دریافتند که موارد کمتری از کووید-19 وجود دارد که رطوبت، دمای هوا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیشتر درگیر بوده است.

بنابراین، به نظر می رسد که پتانسیل نور خورشید برای کمک به COVID-19 وجود دارد. سینتیا ساس، RD، ویراستار تغذیه شرکت بهداشت، به Health گفت که ممکن است به کاهش خطر عفونت تنفسی شدیدتر کمک کند.

Sass توضیح داد: “هدف دستیابی به سطوح کافی ویتامین D در خون برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی است.” ساس گفت که بهترین روش انجام آزمایش خون برای یافتن اینکه آیا سطح ویتامین D خون شما در محدوده کافی است یا خیر. ساس گفت: «این امر تعیین می‌کند که آیا مکملی برای دستیابی به وضعیت کافی ویتامین D خون مورد نیاز است یا خیر، و در این صورت، دوز مناسب ویتامین D مکمل مورد نیاز است یا خیر.

ویتامین C و COVID-19

مهم است که در مصرف دوزهای مکمل ویتامین D احتیاط کنید – بیشتر بهتر نیست. ساس گفت: “دوزهای بالای ویتامین D می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای را ایجاد کند، که ممکن است شامل افزایش سطح کلسیم خون، تاثیر منفی بر قلب، عروق خونی و کلیه ها باشد. سایر عوارض ممکن است شامل ضربان قلب نامنظم و ناراحتی گوارشی باشد.”

اگر نمی توانید وضعیت ویتامین D خون خود را آزمایش کنید، ساس توصیه می کند یکی از سه کار را برای بالا بردن سطح خون خود بدون خطر زیاد ویتامین D انجام دهید: غذاهای غنی از ویتامین D مانند زرده تخم مرغ، ماهی آزاد وحشی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماهی تن، غذاهای غنی شده و قارچ هایی که در معرض نور UV قرار گرفته اند. مصرف روزانه مکملی که بین 800-2000 واحد بین المللی ویتامین D فراهم می کند. یا ترکیبی از این دو را مصرف کنید.

Sass هشدار داد که سطح بالای مصرف قابل تحمل (UL) برای ویتامین D (حداکثر مصرف روزانه از هر دو غذا و مکمل ها که بعید است اثرات نامطلوبی بر سلامتی ایجاد کند) 4000 IU است، بنابراین بدون نظارت پزشکی از این سطح تجاوز نکنید.

اگر دوز مناسب ویتامین D را مصرف کنید، سلامتی شما به طرق مختلف می تواند سودمند باشد. اما همانطور که ساس گفت، هیچ مکملی نمی تواند شما را از ابتلا به کووید-19 باز دارد.

اطلاعات این داستان تا زمان انتشار دقیق است. با این حال، همانطور که وضعیت پیرامون COVID-19 همچنان در حال تکامل است، ممکن است برخی از داده ها از زمان انتشار تغییر کرده باشند. در حالی که Health تلاش می کند تا داستان های ما را تا حد امکان به روز نگه دارد، ما همچنین خوانندگان را تشویق می کنیم تا با استفاده از CDC، WHO و بخش بهداشت عمومی محلی خود به عنوان منابع، از اخبار و توصیه های مربوط به جوامع خود مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا