سایر مطالب

برای یادگیری برنامه نویسی به چه چیز هایی احتیاج داریم؟

شما قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی به یک سری ابزار و وسایل کار احتیاج دارید. اما نگران نباشید چون همه این ابزارها به راحتی قابل تهیه هستند و یا حتی به طور پیشفرض آن‌ها را دارید. در ادامه لیست چیزهایی را که برای شروع کار لازم دارید و دلیل مهم بودن آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کامپیوتر و سیستم عامل: مسلما برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتری، کامپایل و اجرای آن‌ها به کامپیوتر احتیاج دارید و کامپیوتر بدون سیستم عامل چیزی جز یک جسد نیست!

وسایل لازم برای برنامه نویسی

اینترنت: ممکن است انتخاب شما برای برنامه نویسی، زبان‌های تحت وب نباشد اما همیشه ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید و احتیاج به کمک داشته باشید. باید بتوانید از طریق اینترنت برای پیدا کردن مشکل خود جستجو کنید و یا آن را در انجمن‌هایی مثل سایت stackoverflow بپرسید.

مرورگر یا browser: برای جستجو در اینترنت یا خوندن مقالات مرتبط به یک مرورگر مثل کروم یا فایرفاکس احتیاج دارید. اگر قصد ورود به حوزه برنامه نویسی وب را داشته باشید باید بتوانید برنامه‌های خود را روی مرورگر اجرا و تست کنید.

نوشته های مشابه

ویرایشگر متن یا text editor برای اینکه بتوانید کدهای ساده را در کامپیوتر بنویسید، داشتن یک ویرایشگر متن تقریبا کافی به نظر می‌رسد. معمولا سیستم‌های عامل به طور پیشفرض یک ویرایشگر متن در خود دارند. مثلا ویندوز دارای ویرایشگر متن notepad، لینوکس Vim و مکینتاش textEdit است.

کامپایلر: نرم افزار شما باید بعد از نوشته شدن از زبان سطح بالای نزدیک به زبان انسان به زبان ماشین ترجمه شود و این کار را کامپایلرها انجام می‌دهند. اگر برای برنامه نویسی از یک IDE استفاده می‌کنید، آن IDE معمولا دارای یک کامپایلر نیز می‌باشد ولی اگر برای برنامه نویسی از یک ویرایشگر متن استفاده کنید، مجبور هستید از یک کامپیایلر به صورت جداگانه استفاده کنید.

:IDE بعد از پیچیده‌تر شدن زبان‌های برنامه نویسی، کم کم IDE‌ها پا به میدان برنامه نویسی گذاشتند. IDE مخفف عبارت Integrated Development Environment به معنی محیط یکپارچه توسعه (نرم افزار) است. IDE‌های پیشرفته از خیلی جهات کار برنامه نویسی را راحت‌تر می‌کنند. آن‌ها می‌توانند دارای راهنمای کد، ابزارهای تست و دیباگ کد و حتی کامپایلر باشند. مثلا برای برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت می‌توانید از IDE نت بینز، برای برنامه نویسی اندروید از اندروید استودیو و برای برنامه نویسی به زبان PHP از PHPStorm استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا