سایر مطالب

نکات به درد بخور در ویندوز 10

ویندوز یک چرخه دارد. ویندوز XP ما را از ویندوز ME نجات داد، ویندوز 7 ما را از آشفتگی ویندوز ویستا نجات داد، اکنون ویندوز 10 اینجاست تا ما را از ویندوز 8 نجات دهد. بهترین برنامه های عکاسی اندروید

برای restarts برنامه ریزی کنید

این فوق العاده است. اگر به‌روزرسانی‌های معلقی دارید که نیاز به راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی دارید، ویندوز 10 به شما این امکان را می‌دهد که زمان مشخصی را برای انجام این کار برنامه‌ریزی کنید. سرانجام! مخفی کردن برنامه در اندروید

گزینه Settings را در منوی Start باز کنید، سپس به Updates and Recovery > Windows Update > Restart options بروید تا صفحه زمان بندی بالا را ببینید.

به روز رسانی ویندوز را از منابع دیگر دریافت کنید

اما ارتقاء Windows Update به همین جا ختم نمی شود. ویندوز 10 گزینه جدیدی را معرفی می‌کند که به شما امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌ها را با استفاده از فناوری همتا به همتا دانلود کنید، نه مستقیماً مایکروسافت. وقتی همه سرورهای اختصاصی مایکروسافت را چکش می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند آن وصله امنیتی داغ را سریع‌تر دریافت کنید، یا در خانه‌ای پر از جمعیت رایانه‌ای، پهنای باندتان را ذخیره کنید—فقط یک بار وصله جدید را از مایکروسافت دانلود کنید، سپس آن را بین رایانه‌های شخصی تحت مراقبت خود به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

برای اصلاح تنظیمات، به Start > Settings > Update & Recovery > Delivery Optimization بروید. به طور پیش‌فرض، «دریافت به‌روزرسانی‌ها از بیش از یک مکان» فعال و پیکربندی شده است تا به‌روزرسانی‌ها را از رایانه‌های شخصی هم در شبکه محلی شما و هم در اینترنت به طور کلی دریافت کند. اگر از این ایده که رایانه شخصی شما از پهنای باند شما برای به اشتراک گذاری به روز رسانی ویندوز با افراد غریبه استفاده می کند، خوشتان نمی آید، حتماً آن را غیرفعال کنید. اگر آن را فعال رها کنید، پیوند «گزینه‌های پیشرفته» به شما امکان می‌دهد نحوه استفاده ویندوز از شبکه شما برای دانلود و اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها را دقیق تنظیم کنید، همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید.

کنترل به‌روزرسانی‌های ویندوز را در دست بگیرید

در حالی که توانایی برنامه‌ریزی زمان‌های نصب برای به‌روزرسانی‌ها واقعاً بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما همه از نحوه مدیریت وصله‌ها توسط ویندوز 10 راضی نیستند – مخصوصاً که نمی‌توانید به راحتی آنها را رد کنید. می توانید دانلود به روز رسانی ها را برای مدتی به تعویق بیندازید، اما در نهایت، مایکروسافت آنها را به شما تحمیل خواهد کرد.

با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای اعمال کنترل بر تجربه Windows Update خود انجام دهید. مهم‌تر از همه، اگر از Wi-Fi برای اتصال استفاده می‌کنید، می‌توانید اتصالات Wi-Fi ویندوز 10 را به‌صورت اندازه‌گیری تنظیم کنید تا به‌روزرسانی‌ها را در مواقعی که مایلید دانلود کنند، نه زمانی که مایکروسافت از شما می‌خواهد. ویژگی Active Hours به ​​شما این امکان را می دهد که زمان های خاصی را به ویندوز بگویید که به روز رسانی را نصب نکند. و اگر با یک به‌روزرسانی ضعیف مواجه شدید که از اجرای خوب با رایانه شخصی خودداری می‌کند، مایکروسافت ابزاری را منتشر کرده است که به شما امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌های جداگانه را انتخاب کنید تا دوباره دانلود نشوند.

این راه‌حل‌ها جایگزینی برای انتخاب دستی به‌روزرسانی ویندوزی که می‌خواهید نصب کنید، نیستند، اما حداقل باید به کاهش درد کمک کنند.

میانبرهای جدید صفحه کلید!

ویندوز 10 تعداد انگشت شماری از میانبرهای صفحه کلید تازه را در خود جای داده است که همگی به توانایی های جدید در داخل سیستم عامل اصلاح شده مرتبط هستند. تعداد بسیار بیشتری از آنچه که ما می توانیم در اینجا فهرست کنیم وجود دارد، بنابراین به راهنمای PCWorld برای میانبرهای صفحه کلید ویندوز 10 بروید تا همه چیز را در مورد آنها بدانید، یا نگاه اختصاصی ما به بهترین میانبرهای صفحه کلید برای مرور و تایپ سریعتر. اگر واقعاً می‌خواهید جذاب باشید، این کلیدهای میانبر را با حرکات پد لمسی جدید ویندوز 10 برای تسلط واقعی میانبرها تقویت کنید.

ابزارهای مبهم تر ویندوز

تعداد چیزهای جدید در ویندوز 10 تقریباً گیج کننده است. حتی پس از تمام این نکات، شما هنوز فقط سطح اعماق سیستم عامل را می خراشید.

مایکروسافت سیستم عامل را با گزینه های افزایش بهره وری، ابزارهای صرفه جویی در زمان و ویژگی های مبهم که زیر رادار پرواز می کنند اما سردردهای روزمره را تسکین می دهد، بارگذاری کرده است. ما همچنین یک ابرراهنمای ویندوز 10 مملو از اطلاعات در مورد آخرین اخبار و ویژگی‌ها داریم. و هنگامی که سر خود را به همه چیزهایی که ویندوز 10 ارائه می دهد پیچیده اید، مطمئن شوید که رایانه خود را با بهترین نرم افزار رایگان در اطراف بارگیری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا