اخبار پزشکی

جراحی لیفت صورت چند نوع دارد؟

همان طور که می‌دانید چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوست صورت تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی افراد دارند. بنابراین بسیاری از افراد در صدد این هستند که با استفاده از روش‌های مختلف همچوک عمل‌های جراحی اقدام به لیفت کردن و جوان سازی چهره خود کنند. انواع جراحی لیفت صورت وجود دارد که مراجعان می‌توانند برای لیفت صورت خود از آنها استفاده کنند. در روش‌های جراحی به طور معمول یا از بی حسی موضعی و یا از بیهوشی کامل استفاده می شود.

به طور کلی هدف اصلی انجام لیفت صورت بازگرداندن زیبایی دوره جوانی و از بین بردن پیری صورت است اما باید توجه داشته باشید که در این راستا روشی را انتخاب کنید که کم ترین آسیب و عارضه را برای سلامتی و صورت شما داشته باشد. نکته دیگری که در انجام لیفت صورت باید به آن توجه داشته باشید انتخاب پزشک و متخصص مناسبی برای انجام این کار است در واقع باید بدانید که انجام جراحی لیفت صورت توسط چه دکتری انجام می‌شود.

لیفت صورت با استفاده از جراحی

به طور کلی اگر شدت آسیب وارد شده به پوست افراد بسیار بالا باشد، لازم است لیفت صورت با استفاده از روش‌های جراحی صورت بگیرد.  از جمله مزایای لیفت صورت با جراحی باید به ماندگاری بالای آن که در حدود ۱۰ سال است، اشاره کنیم. البته انجام این روش برای همه افراد مناسب نبوده و تنها برای افراد ۴۰ تا ۶۰ ساله این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش فرد کاملاً بیهوش شده و لازم است برای دوره نقاهت مدتی در بیمارستان بستری شود. البته دوره نقاهت افراد پس از جراحی برای لیفت صورت تنها به بیمارستان ختم نشده و لازم است افراد به مدت دو هفته در خانه مانده و پوست خود را از آلودگی‌ها و نور خورشید محافظت کنند.

به طور کلی اصول استفاده از این روش این است که چربی‌های اضافه برداشته و پوست صورت کشیده می‌شود.  علت استفاده نشدن این روش برای افراد جوان‌تر این است که عوارض بسیار بالا و دوره نقاهت بالاتری برای این افراد خواهد داشت. به طور کلی لازم به ذکر است که زمان بهبود کامل لیفت صورت با استفاده از جراحی ۶ ماه خواهد بود.

انواع روش های جراحی لیفت صورت

اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارند عمل لیفت صورت خود را با استفاده از عمل جراحی انجام دهند، لازم به ذکر است که جراحی لیفت صورت دارای انواع مختلفی است که باید پیش از انجام این عمل علاوه بر دانستن این که لیفت صورت توسط چه دکتر انجام می‌شود، در خصوص انواع لیفت نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که در برخی از جراحی‌های لیفت صورت تنها از بی حسی موضعی استفاده می‌شود اما در برخی دیگر که لایه‌های عمیق‌تر پوست مدنظر قرار دارند، از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

می‌توان به عنوان انواع روش‌های جراحی لیفت صورت از موارد زیر نام برد:

 

لیفتینگ پوست به تنهایی

لیفتینگ پوست به علاوه فاستایی فیبری عضلانی(SMAS)

ساب پریوستئال(عمق روی استخوان)

لیفت میدفیس

اندرسکوپیک

مینی لیفت

لازم به ذکر است از بین این روش‌ها، روش‌های مینی لیفتینگ و اندوسکوپیک از بقیه رایج‌تر هستند. در روش مینی لیفتینگ عمده توجه جراح بر روی بخش میانی صورت بوده و در آن فرد به طور کامل بیهوش خواهد شد. روش اندوسکوپیک اما از آن دسته روش‌هایی بوده که برای افرادی که دچار چین و چروک‌های زودرس شده‌اند مناسب است.

عوامل موثر بر جراحی و عوارض جراحی لیفت صورت

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر نتیجه جراحی لیفت صورت اثرگذار هستند. جمله این عوامل می‌توان به سن فرد، میزان افتادگی و کشیده شدن پوست و جنس پوست افراد اشاره کرد. به‌ علاوه لازم است بدانید که انجام جراحی لیفت پوست دارای عوارضی نیز هست. از جمله عوارض می توان به جای زخم در افراد و بی حسی یا حس خارش اشاره کرد.

لازم است بدانید که پس از انجام عمل جراحی به علت جمع شدن مایعات زیر پوست و آسیب دیدگی رگ‌ها و اعصاب ممکن است کمی درد در پوست خود احساس کنید اما این درد‌ها موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه از بین خواهند رفت.  از جمله سایر عوارض محتمل پس از جراحی لیفت صورت می‌توان به عدم تقارن شکل صورت یا عدم تعمیم کامل زخم‌های حاصل از جراحی اشاره کرد. که این موارد به ندرت اتفاق خواهند افتاد و اگر افراد نزد پزشک متخصص عمل جراحی لیفت صورت را انجام دهند، دچار این قبیل مشکلات نخواهد شد.

رایج‌ترین روش‌های لیفت صورت بدون جراحی

روش اندولیفت: اگر شما از دسته افرادی هستید که ترس بسیاری مدل ‌های لیفت صورت همراه با جراحی دارند، پیشنهاد می‌شود برای انجام لیفت صورت از روش اندولیفت استفاده کنید.  در این روش از امواج لیزر برای کلاژن و تجزیه چربی‌های انباشته زیر پوستی استفاده می‌کنند. همچنین از جمله مزایای این روش می‌توان به دوره نقاهت کوتاه آن که تنها دو روز است، اشاره کرد.

روش هایفوتراپیدر: یکی از موثرترین روش های لیفت صورت روش هایفوتراپی در بوده که در آن با استفاده از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا  سلول‌های پوستی را جهت تولید کلاژن بیشتر و جوان سازی پوست تحریک می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید از آن جایی که در این روش لایه‌های زیرین پوست مورد هدف قرار می‌گیرند، کارآمدی و اثربخشی آن بسیار بیشتر از سایر روش‌های لیفت صورت خواهد بود.

روش میکرودرم ابریژن: یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت که به کمک دستگاه‌های مخصوص و مکانیکی انجام می‌شود لیفت صورت به روش میکرودرم ابریژن بوده که در این روش با استفاده از این دستگاه‌ها تراش‌های سطحی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و دستگاه از طریق این تراش‌ها شروع به مکش سلول‌های مرده پوست می‌کند. به علاوه از آن جایی که تراش‌های به وجود آمده بر روی پوست سبب افزایش گردش خون در پوست می‌شوند بنابراین کلاژن سازی نیز در پوست افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

به طور کلی روش‌های متعددی برای جوانسازی پوست و لیفت پوست صورت وجود دارد. یکی از بهترین این روش‌ها، روش جراحی لیفت صورت بوده که ماندگاری بالایی داشته و برای افرادی در سن ۴۰ تا ۶۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی کرد شما را با انواع جراحی لیفت صورت و نکاتی که لازم است در این خصوص بدانید آشنا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا