فرهنگی

معرفی چند کتاب در زمینه رشد و توسعه ی فردی.

مطالعه ی کتاب یکی زا زمینه های پرورش شخصیت و توسعه ی فردی انسان است. در این بخش چند کتاب موثر و مشهور در این زمینه را معرفی و شرح مختصری از مفاهیم آنها را بیان خواهیم کرد :

استیو جابز

نویسنده: والتر آیزاکسون

اگر به خواندن زندگی‌نامه افراد معروف و موفق علاقه‌مندید، کتاب استیو جابز را از دست ندهید. این کتاب تنها کتاب زندگی‌نامه‌ای است که جابز اجازه انتشار آن را داده است؛ اما هرگز فرصت نکرده آن را بخواند، چون کتاب بعد از مرگش منتشر شد. با وجود این، آیزاکسون با ۲ سال تلاش و ۴۰ مصاحبه طولانی با جابز و اطرافیانش، توانسته این کتاب را بر اساس واقعیت بنویسد.

با خواندن عادات و زندگی واقعی شخصیتی چون استیو جابز، می‌توانید الهام بگیرید و توسعه فردی خود را نیز رشد دهید.

آرامش یکی از مؤثرترین کتاب های توسعه فردی

مشکلاتی که نتیجه کمبود خودشناسی، همدلی و ارتباطات مؤثرند در این کتاب بررسی می‌شود. با موشکافی آنها، می‌توان فهمید که علت نبود آرامش چیست. نویسنده با صبر و حوصله سعی می‌کند علل مختلف ناآرامی را در زندگی مخاطبان جست‌وجو کند و آرامش را به زندگی آنها بازگرداند. این کتاب یکی از مؤثرترین کتاب های توسعه فردی است.

 هنر عشق‌ورزیدن

نویسنده: اریک فروم

دستورالعمل خاصی برای شیوه عشق‌ورزیدن وجود ندارد و شما هم نباید انتظار داشته باشید این دستورالعمل را با خواندن این کتاب پیدا کنید. در عوض، با سازوکار عشق‌ورزیدن و حقایق تکان‌دهنده‌ای مواجه خواهید شد که کمتر کسی به شما گوشزد کرده است.

آیین دوست‌یابی و تأثیرگذاری بر افراد

نویسنده: دیل کارنگی

کارنگی با بررسی زندگی تعداد زیادی از افراد موفق، روشی را کشف کرده که این افراد در ارتباطات انسانی خود به کار می‌برند. این کتاب یادتان می‌دهد چگونه دیگران را دوست داشته باشید، چگونه روابطتان با دیگران را اداره کنید، چگونه دیگران را متقاعد کنید که طرز تفکر شما را در نظر بگیرند، و موارد دیگر.

 کار نشد ندارد

نویسنده: ماری فورلئو

آیا شما رؤیای «تبدیل‌شدن به فردی خلاق در زندگی‌تان» را داشته‌اید؟ پس توصیه‌های ماری فورلئو فقط برای شماست. نویسنده، به‌جای ارائه‌ راه‌حل‌های سرسری برای همه مشکلات، مراحل لازم را برای آموزش مجدد مغز شما فراهم می‌کند. از این گذشته، پیشرفت شخصی فقط «متفاوت عمل‌کردن» نیست؛ بلکه پیشرفت شخصی با «متفاوت فکرکردن» هم اتفاق می‌افتد. این کتاب کمکتان می‌کند مثبت‌تر و خلاقانه‌تر فکر کنید و در پایان کتاب، شما نیز باور خواهید کرد که «کار نشد نداره».

 داستان موفقیت نخبگان

نویسنده: مالکوم گلدول

کتاب داستان موفقیت نخبگان سعی می‌کند به سؤال «چه‌چیزی موفقیت‌های بزرگ را متفاوت می‌کند؟» پاسخ دهد. این کتاب نگاهی علمی به موفقیت است. پیش‌فرض اصلی این است که موفقیت در درجه‌اول زمانی حاصل می‌شود که زمانی را برای تمرین مهارت‌های خود اختصاص دهیم. این کتاب این پیش‌فرض را قبول می‌کند و با داستان‌ها و مثال‌های خواندنی از موفقیت و شکست به شما الهام می‌بخشد.

 راه دشوار آزادی؛ خاطرات نلسون ماندلا

نویسنده: نلسون ماندلا

نلسون ماندلا قهرمانی جهانی است که به‌خاطر مقاومت‌هایش ضدنظام آپارتاید، جایزه صلح نوبل به او اهدا شد. این رهبر سیاسی بزرگ و باجرئت سال‌ها در زندان‌های مختلف بود؛ اما هرگز امیدش را از دست نداد. با خواندن این کتاب، سخنان امیدبخشی را از یکی از بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین رهبران جهان می‌خوانید. در این اثر می‌خوانیم:

در سوم

نویسنده: الکس بنایان
تعداد صفحات: ۲۸۸ صفحه

ایده اصلی نویسنده در این کتاب این است: شهرت و موفقیت مانند کلوب شبانه است و برای ورود به آن ۳ راه وجود دارد:

  • اکثر مردم به‌امید اینکه بتوانند وارد آن شوند، در صف طولانی منتظر می‌مانند؛
  • برخی از افراد می‌توانند با استفاده از ثروت یا با کمک کسانی که می‌شناسند جلو بروند؛
  • منتها راه ورود از در سوم هم ممکن است که کسی نمی‌داند.قط از ۴۰ درصد توانایی‌ه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا