تازه های پزشکی

چطور می توانیم یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟

امروزه در مقایسه با گذشته، توجه به سلامت روان اهمیت بسیار زیادی یافته است. ما در این مقاله نکته هایی را درباره روانشناس خوب مطرح می کنیم. همچنین دکتر رامین علوی را به عنوان یک روان شناس خبره و آگاه که جزو بهترین روان شناسان می باشند، معرفی خواهیم کرد.

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد‌؟

امروزه فواید یک روانشناس خوب بر کسی پوشیده نیست و نیاز به دانش روان شناسی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد. افزایش آمارهای طلاق، خیانت و اختلالات جنسی نشان از اهمیت داشتن یک روان شناس دارد. اینجاست که این سوال مطرح می شود که یک دکتر روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین روانشناس در درجه اول باید شنونده خوبی باشد. با دقت به صحبتهای مراجع گوش دهد و همدلی کند زیرا در برخی موارد شنیدن صحبت های مراجع خودش درمانی برای حل مشکل می باشد.

نوشته های مشابه

تحقیقات نشان می دهد که بیان مشکلات تا میزان زیادی از شدت مشکل می کاهد. همچنین باید دارای مهارت ارتباطی خوب، فن بیان عالی، روی خوش و اخلاق نیکو باشد. او باید همواره دانش و اطلاعات خود را به روز نگه دارد و بر پایه منطق، دانش و تحقیقات نظر  بدهد.

توجه داشته باشید که یک روان شناس خوب مراجع را سرزنش و نکوهش نمی کند و صفات نامناسب را به مراجع نسبت نمی دهد. او از قضاوت کردن و پیش داوری در مورد درمانجو پرهیز می کند. داشتن این ویژگی ها، محیط و فضای مناسبی را جهت مشاوره می سازد و درمانجو با آرامش می تواند از روان شناس کمک بگیرد.

دکتر روانشناس چگونه می تواند به شما کمک کند؟

روانشناس کسی است که اختلالات شناختی و رفتاری را مدیریت می کند. افراط و تفریط در هر فعالیتی که عملکرد روزانه فرد را به هم بزند اختلال نام دارد.

دکتر روان شناس با تخصص و دانش خود سعی در بهبود وضعیت بیمار دارد. همان طور که یک متخصص قلب یا متخصص مغز فردی را از مرگ نجات می دهد روان شناس هم با مهارت می تواند افراد زیادی را از افسردگی، میل به خودکشی یا دیگر کشی و بسیاری از بیماری های روحی نجات دهد.

وظیفه مهم و بزرگ یک دکتر روانشناس در بهبود و بهتر شدن اجتماع، شهر و جهان بسیار چشمگیر است. هر چقدر افراد یک جامعه آسیب ها را بهتر شناسایی کنند و این آگاهی و علم را داشته باشند که چگونه از ان دور باشند، جامعه به سلامت پیش خواهد رفت.

آیا بهترین روانشناس، روانشناسی معروف است؟

همیشه و در هر زمانی چه در قدیم و چه در زمان حال انسان ذاتا به دنبال بهترین است. در حوزه روانشناسی هم به طور معمول افراد به دنبال بهترین روانشناس و مشاور هستند. برخی هم به دنبال معروفترین می باشند.

ولی همیشه معروف بودن دلیل بر بهترین نمی باشد. چه بسا افراد زیادی در حرفه خود معروف هستند ولی بهترین نمی باشند. برعکس این مورد هم می تواند صادق باشد. اما در کنار این موارد می توان گزینه های اندکی یافت که روان شناس هم بهترین باشد و هم معروف.

خبر خوب اینکه گاهی روان شناس معروف جزو بهترین روان شناسان نیز می باشد. ما در اینجا روان شناسی را به شما معرفی خواهیم کرد که در حوزه ی تخصصی خود هم جزو بهترین ها می باشد و هم جزو معروف ترین ها.

دکتر رامین علوی نژاد در طول سال ها فعالیت در حوزه ی روان شناسی نشان داده اند که سلامت روان، بهبود حال و ارتقای کیفیت زندگی امری شدنی می باشد و می توان در سایه ی خدمات یک روان شناس خوب به این موارد رسید.

روانشناس یا مشاوره خانواده؟

برخی از افراد برای مراجعه به یک درمانگر دچار تردید می شوند. انتخاب بین روانشناس و مشاور خانواده نیازمند کمی اطلاعات در این زمینه است.

اگر خانواده شما یک یا چند مورد از این علائم را تجربه می کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از خدمات یک مشاوره خانواده استفاده کنید.

زمانی که اعضای خانواده در عملکرد طبیعی خود مشکل دارند و چیزهایی که قبلاً روتین و عادی بودند اکنون مشکل دار شده اند، باید صدای زنگ خطر را بشنوید. در ادامه سایر عوامل خطرساز را مطالعه کنید:

در موارد زیر مراجعه به مشاوره خانواده توصیه می شود

اعضای خانواده هیجان های شدیدی را ابراز می کنند. آیا اعضای خانواده شما خشم، ترس، غم، افسردگی یا سایر واکنش های هیجانی بیش از حد را از خود نشان می دهند؟

تضاد قابل توجهی در تعامل بین اعضای خانواده وجود دارد. آیا برقراری گفتگو برای شما سخت تر از حد معمول است؟ آیا “صحبت نکردن” را بیشتر از حد معمول تجربه می کنید؟

اعضای خانواده در حال دوری گزینی از زندگی خانوادگی هستند. آیا فصل جدیدی از رفتن یک یا چند عضو خانواده شما را به انزوا کشانده است؟

علائم خشم یا تهدید به آسیب برای شما یا سایر اعضای خانواده وجود دارد. آیا احساس می کنید که خشونت شما از کنترل خراج شده است؟ آیا یکی از اعضاء خانواده قربانی رفتار خشونت آمیز سایرین شده است؟

اعضای خانواده احساس درماندگی یا ناامیدی دارند. آیا احساس می کنید که در یک بن بست گیر کرده اید؟ آیا مقابله با استرس ها غیر قابل تحمل شده است؟ آیا فکر می کنید که آیا خانواده شما هرگز شاد نخواهد بود؟

رفتار کودک شما در خانه یا مدرسه مشکل ایجاد کرده است. آیا نمرات پائینی گرفته است؟ حضور کمتری در مدرسه دارد؟ آیا مشکلات کودک خود را غیر قابل حل می دانید؟

آیا خانواده شما یک تروما داشته و هنوز حل نشده باقی مانده است. آیا فوت یکی از عزیزان در خانواده اتفاق افتاده است؟ طلاق عاطفی یا جدایی فیزیکی را تجربه می کنید ؟ آیا برای یکی از والدین روابط خارج از ازدواج یا خیانت رخ داده است.

اعتیاد به مواد مخدر یا اعتیادهای رفتاری مثل قمار در یکی از اعضاء خانواده وجود دارد. آیا برای درمان فرد بیمار به مشکلاتی روبرو هستید.

معرفی بهترین روانشناس

انتخاب بهترین روانشناس باید آگاهانه و هوشمندانه باشد و با آگاهی و تحقیقات بسیاری در این حوزه صورت گیرد چراکه دانش روان شناسی مانند سایر علوم رو به پیشرفت است.

یک روان شناس خوب برای ارتقا دادن دانش و مهارت خود باید آموزش و مطالعه مستمر داشته باشد. روان شناس خوب ترکیبی از ویژگی های شخصیتی و مهارت های تخصصی است. حضور یک روان شناس خبره باعث می شود مشکلات و فشارهای زندگی به حداقل برسد و کیفیت دوباره به زندگی افراد بازگردد.

اگر به دنبال بهترین دکتر روانشناس در تهران هستید بهتر است کمی وقت بگذارید و درباره روانشناس مورد نظر خود تحقیق کنید. شما می توانید برای انتخاب یک روانشناس معروف از دوستان یا مراجعین دکتر مورد نظر پرس و جو کنید.

بدون شک یکی از بهترین روان شناسان و متخصصین عرصه روان شناسی جناب آقای دکتر رامین علوی نژاد می باشند که با آگاهی بالا از به روز ترین دانش های روان شناسی در دنیا و تخصص در این رشته توانسته اند با فراهم آوردن یک محیط امن و قابل اعتماد قدمی مهم و اساسی در حوزه سلامت روان بردارد.

شما می توانید با رزرو نوبت و مراجعه به سایت دکتر علوی نژاد (drraminalavi.com) از خدمات مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین ایشان بهره مند شوید.

منبع: https://drraminalavi.com/روانشناس-در-تهران//

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا