سایر مطالب

چگونه سریعتر طراحی و نقاشی کنیم: 9 نکته برای دانش آموزان هنر دبیرستان

آیا در تلاش هستید که پروژه های هنری خود را به موقع انجام دهید؟ برخی از دانش‌آموزان – حتی آن‌هایی که فداکار و سخت‌کوش هستند – کار با سرعت مورد نیاز در دوره هنرهای تجسمی را دشوار می‌دانند. دانش آموز ماهر و کمال گرا معمولاً در این دسته قرار می گیرد. کسانی که طراحی‌ها یا نقاشی‌های مشاهداتی دقیق و با جزئیات زیاد تولید می‌کنند. والدین و معلمان می توانند مطمئن نباشند که چگونه استراتژی های عملی و مثبتی برای بهبود ارائه کنند. این مقاله پانزده روشی را فهرست می‌کند که یک دانش‌آموز هنر دبیرستانی می‌تواند سریع‌تر کار کند، بدون اینکه کیفیت کارشان به خطر بیفتد.

1- از زمین استفاده کنید

کار بر روی زمین فواید زیادی دارد. یکی از این موارد افزایش سرعت نقاشی یا طراحی است. یک زمین از ابتدا یک سطح نقاشی یا طراحی را می پوشاند. می تواند به عنوان رنگ میانی عمل کند، فقط سیاه و سفید برای اعمال مناطق تیره و روشن (مانند نمونه های زیر) استفاده می شود یا تا حدی در کار نهایی قابل مشاهده است. این منجر به یک اثر هنری می شود که تکمیل آن بسیار سریعتر است.

2- ترکیب رسانه های ترکیبی / سطوح طرح دار / عناصر بافتی

مانند استفاده از زمین، اقلام طرح دار، تزئینی یا بافتی می توانند به سرعت بخش هایی از یک اثر هنری را پوشش دهند. اگرچه این استراتژی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد، اما انتخاب تنها موادی که پروژه شما را پشتیبانی یا تقویت می‌کنند (معمولاً با ارجاع به یک مدل هنرمند مرتبط) می‌تواند راهی عالی برای سرعت بخشیدن به پروژه شما و معرفی استفاده خلاقانه از رسانه‌های ترکیبی باشد.

لطفا این مقاله را برای ایده های هیجان انگیزتر در مورد نحوه استفاده از رسانه های ترکیبی در کار خود بخوانید.

نوشته های مشابه

3- همزمان روی چند قطعه کار کنید

کار به صورت سری – تکمیل چندین نقاشی یا طراحی در یک زمان – یک استراتژی بسیار مفید برای دانشجویان هنر است. این سرعت به چند دلیل کار می کند:

یک رنگ را می توان در تعدادی از کارها استفاده کرد، بدون نیاز به توقف برای مخلوط کردن مجدد / برس شستشو

در حالی که یک اثر در حال خشک شدن است، می توان روی دیگری کار کرد

فرآیندها یا تکنیک های مشابه را می توان به سرعت تسلط یافت و در کارهای بعدی تکرار کرد

علاوه بر این، هنگام کار روی چندین قطعه به طور همزمان، “ارزش” در مورد کار از بین می رود، که منجر به آزمایش بیشتر و سرعت کار بیشتر می شود.

4- چیزها را به ترتیب درست رنگ کنید – ابتدا مناطق پس زمینه

نقاشی کردن چیزها به ترتیب غیرمنطقی به طور شگفت انگیزی در بین دانش آموزان هنر دبیرستان رایج است. تقریباً در همه موارد، ابتدا باید پس‌زمینه تکمیل شود و سپس قسمت میانی و با پیش‌زمینه تمام شود. وقتی درختی را در مقابل آسمان ابری در نظر می گیریم، به راحتی قابل درک است. اگر ابتدا اشتباه کنید که درخت را نقاشی کنید، آسمان باید با دقت در اطراف هر برگ و شاخه نقاشی شود: کاری آزاردهنده که ساعت ها طول می کشد (و در نهایت کمی کهنه به نظر می رسد). با این حال، ابتدا رنگ آمیزی آسمان به این معنی است که می توان به سرعت از یک قلم موی بزرگ برای رنگ آمیزی آسمان استفاده کرد و سپس درخت را به راحتی به بالای آن اضافه کرد. رنگ آمیزی به ترتیب صحیح همچنین منجر به نقاشی با لایه هایی می شود (که به آن غنا و درخشندگی می بخشد، مانند استفاده از زمین). اگر متوجه شدید که لایه‌های بعدی رنگ به اندازه کافی لایه‌های قبلی را نمی‌پوشاند، مارک رنگ پایین‌تری دارید. (ما توصیه‌های رنگ و هنر خود را در مقاله آینده شرح خواهیم داد – با ما همراه باشید)! منبع

توجه: هنگامی که متوجه شدید که چگونه یک نقاشی را به صورت لایه ای بسازید، متوجه خواهید شد که اغلب این کار شامل کشیدن موارد در مراحل نیز می شود.

5- از نوار چسب برای ایجاد لبه های صاف استفاده کنید

برخی از دانش آموزان نگران این هستند که ممکن است لازم باشد “ثابت” شود که یک خط مستقیم را می توان با دست نقاشی کرد. این مورد نیست. کنترل شما بر روی یک قلم مو را می توان بلافاصله با نگاه کردن به باقی مانده نقاشی خود مشخص کرد. نوار ماسک در عرض چند ثانیه لبه های مستقیم ایجاد می کند. پس از تسلط بر این ترفند، این ترفند می تواند ساعات شما را صرفه جویی کند – و نقاشی های شما را واضح تر، تمیزتر و حرفه ای تر کند. اگر قبلاً از نوار ماسک استفاده نکرده اید، همین حالا مقداری از آن را بخرید!

https://bestkid.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86.html

6- آثار هنری را عمداً ناقص بگذارید

کار هنرمند گاهی اوقات به طور هدفمند «ناتمام» است. دانشجویان هنر نباید خود را ملزم به «تکمیل» هر موردی بدانند. موارد زیادی وجود دارد که طراحی کامل رندر شده ضروری نیست. نقاشی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در کتاب‌های طراحی هستند، می‌توانند با لبه‌های عقب مانده باقی بمانند و لحن فقط در برخی از مناطق اعمال شود. ناتمام گذاشتن کار به ویژه هنگام انجام تحقیقات بصری، کاوش در ایده ها و آزمایش با رسانه مفید است. بسته به تأثیرات هنرمند شما، این ممکن است حتی در کارهای نهایی مناسب باشد – به عنوان راهی برای جلب توجه به نقاط کانونی و توجه مستقیم در یک اثر هنری.

توجه: این نباید به عنوان توجیهی برای اجتناب از تکالیف تعیین شده توسط معلم شما استفاده شود!

7- بخش هایی از صحنه را حذف کنید

انتخاب عمدی بخش‌های خاصی از یک صحنه برای ترسیم تأثیر زیادی بر کار نهایی دارد و باید با دقت استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که تصویر حاصل از ایده‌های بررسی شده در پروژه شما پشتیبانی می‌کند. مانند گزینه قبلی، این به شما امکان می دهد مهارت های طراحی رصدی قوی را نشان دهید، در حالی که با حذف بخشی از صحنه در زمان صرفه جویی کنید.

8- انتخابی لحن را صاف کنید

گزینه دیگری که دانش آموزان دارند صاف کردن لحن است – برای حذف درجه بندی های ترکیبی صاف از تیره به روشن. این استراتژی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد – و معمولاً فقط در مناطق خاصی – زیرا صاف کردن ناخواسته لحن می تواند مشخصه یک دانش آموز ضعیف باشد. همانطور که در نمونه‌های هنرمند زیر نشان داده شده است، با این حال، مواقعی وجود دارد که می‌توان تمام یا قسمت‌هایی از تنوع توناژ درون یک اثر هنری را با موفقیت بزرگ حذف کرد.

بهترین کلاس نقاشی

9- روی خط تمرکز کنید

موارد زیادی وجود دارد که ممکن است برای دانش‌آموز دبیرستانی مناسب باشد که فقط با استفاده از خط بکشد (اغلب استفاده از لحن است که برای دانش‌آموزان وقت گیر است، بنابراین کار منحصراً با خط می‌تواند آرامش بخش باشد). نقاشی‌های کور، نقشه‌های کانتور، نقشه‌های کانتور متقاطع و سایر نقشه‌های دریچه‌شده می‌توانند بخش مهمی از پروژه شما را تشکیل دهند.

نکاتی که برای نقاشی باید بدانید

1-تعیین کنید چرا می خواهید نقاشی یاد بگیرید.

2- از تکنیک های الکرولیک، رنگ و روغن یا آبرنگ هرکدام مورد علاقه شماست را انتخاب کنید.

3- وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

4- برای نقاشی بهتر نور را تنظیم کنید.

5- اصول درست دردست گرفتن مداد و قلمو را رعایت کنید.

برای اینکه خیلی سریع تر نقاشی را یاد بگیرید به بهترین کلاس نقاشی که سراغ دارید بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا