سایر مطالب

غذاهای مفید غیرمنتظره برای کاهش وزن

رژیم‌های غذایی معمولاً برای طولانی‌مدت جواب نمی‌دهند. تحقیقات نشان داده است که کاهش شدید کالری متابولیسم را کاهش می دهد و زمانی که فردی رژیم غذایی خود را ترک می کند، وزن معمولاً به همراه چند پوند اضافی بازمی گردد. اما اجتناب از رژیم های کاهش وزن به این معنی نیست که شما باید ضد سلامت باشید.

در واقعیت اهمیت به عادات درست بهداشتی ضد رژیم غذایی بسیار هوشمندانه بوده است چه فرد برای کاهش وزن در تلاش باشد یا خیر. زمانی که فردی روی غذاهای سالم و مغذی تمرکز می کند احساس رضایت بیشتری در او ایجاد شده و کمتر به سراغ غذاهای غیر مغذی میرود.

البته آنها به خود این اجازه را می دهند که بدون احساس گناه از علاقه مند های خود لذت ببرند.

نکته مهم و کلیدی این است که بتوانید این عادت ها در خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

شما میتوانید با مصرف بیشتری از غذاهای معرفی شده ی زیر به ثابت بودن وزن خود کمک کنید، وزنی که در سبک زندگی شما بسیار مفید و مناسب است:

پروتئین

غذاهای غنی از پروتئین به جلوگیری از از دست دادن عضلات کمک می کنند. این امر به ویژه مهم است زیرا بزرگسالان پس از 30 سالگی حدود 3 تا 8 درصد از توده عضلانی خود را در هر دهه از دست می دهند. با از دست دادن توده عضلانی، متابولیسم ما کند می شود. دکتر آپکشا گولوادی، محقق تغذیه مستقل در دالاس، توضیح می دهد: «مصرف پروتئین بیشتر در طول روز ممکن است به کاهش چربی بدن، افزایش توده عضلانی و به طور بالقوه افزایش متابولیسم پروتئین کمک کند. به طور خاص، محققان دریافته‌اند که افزایش پروتئین رژیم غذایی بالاتر از توصیه‌های فعلی و فاصله‌گذاری یکنواخت آن در طول روز، به جای خوردن یک وعده غذایی بزرگ در شب، ممکن است منجر به مدیریت بهتر وزن بدن شود.

دلیل دیگری وجود دارد که پروتئین ممکن است به وزن سالم کمک کند: سیری. در یک مطالعه، افرادی که صبحانه غنی از پروتئین (25 تا 30 گرم پروتئین) مصرف کردند، در طول روز کمتر گرسنه بودند. در اینجا چند صبحانه وجود دارد که تقریباً همان مقدار پروتئین را ارائه می دهد:

  • 2 تخم مرغ در سس پاستا با فلفل دلمه ای (شکشوکا) روی 1 فنجان کینوا
  • 3- سفیده تخم مرغ با قارچ، 1 تکه نان تست سبوس دار و 1 فنجان شیر
  • 3 اونس گوشت گاو اغذیه فروشی کم سدیم روی نان سبوس دار با گوجه فرنگی و ترشی
  • 1 فنجان ماست یونانی ساده با میوه و 1 اونس بادام زمینی
  • 1 قاشق پودر پروتئین آب پنیر در یک اسموتی سبز (اسفناج + موز + شیر).
  • تخم مرغ، پنیر و بیکن کانادایی روی مافین انگلیسی سبوس دار
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی روی 2 برش نان تست سبوس دار با شیر سویا شکلاتی

فیبر

بله، فیبر شما را سیر می کند و می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. اما علم در حال ظهور به دلیل مهم تری برای خوردن فیبر بیشتر اشاره می کند. میکروبیولوژیست ها جاستین سوننبورگ، دکترا و اریکا سوننبرگ، دکترا، در کتاب خود می گویند: “افراد دارای اضافه وزن که از یک رژیم غذایی کم کالری و پر فیبر (حاوی 30 درصد فیبر بیشتر از رژیم غذایی قبلی خود) استفاده می کنند، وزن کم می کنند و تنوع میکروبی پیدا می کنند. روده خوب. آنها توضیح می دهند که غذاهای حاوی فیبر به تغذیه باکتری های خوب و افزایش تنوع انواع میکروبیوتا یا میکروارگانیسم های روده کمک می کند.

غذاهای با فیبر محلول بیشتر برای سلامت روده مهم هستند. این شامل:

لوبیا، از جمله لوبیا سیاه، نخود، گریت شمالی و چیتی

بلغور جو دوسر

سبوس جو دوسر

جو

پرتقال و گریپ فروت

سیب

توت فرنگی

نخود سبز منجمد

سیب زمینیها

غذاهای تخمیر شده

مصرف غذاهای تخمیر شده باید به همراه فیبر بیشتر باشد. زیرا این دو با یکدیگر کار میکنند که بتواندد فضایی را برای روده فراهم کنند که به میکروبیوتا اجازه شکوفایی داده شود این کار منجر به ایجاد شاخص های سلامتی از جمله داشتن وزن سالم میشود. روده هر فرد جز اعضای منحصر به فرد او محسوب میشود بنابراین مصرف غذاهای تخمیر شده در طول هفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در اینجا برخی از موارد مورد علاقه تخمیر شده ما آورده شده است:

کفیر ساده (Plain kefir)

خامه ترش و دوغ – به دنبال مواردی با “فرهنگ های زنده و فعال” باشید

ماست – با شکر اضافه شده کمتر

ترشی های غیر پاستوریزه – مارک های یخچال دار مصرف کنید، زیرا انواع شیشه ای آن پاستوریزه هستند

کلم ترش یخچالی

کیمچی

میسو

تمپه

کومبوچا در یخچال

پنیرهای کهنه مانند چدار و گودا – حاوی باکتری اسید لاکتیک هستند. پیری بیشتر اهمیت دارد زیرا هر چه پنیر بیشتر تخمیر شود، حاوی پروبیوتیک بیشتری است

فواید رژیم کتوژنیک:

  • کنترل اشتها
  • مدیریت قند خون و دیابت
  • بهبود عملکرد ذهنی و سطوح انرژی
  • کاهش آکنه های پوستی
  • کنترل سردرد های میگرنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا