سایر مطالب

چرا زبان دوم یاد بگیریم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برقراری ارتباط به زبانی غیر از زبان خودتان چگونه خواهد بود؟

برای بسیاری از ما، تمایل به صحبت کردن به یک زبان خارجی تحت الشعاع این ایده است که این یک سفر طولانی است یا اینکه هیچ دلیل عملی برای یادگیری وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان داده است که دو زبانه بودن مزایای بسیاری در دنیای متصل امروزی دارد.

چه بخواهید در محل کار به خودتان مزیت رقابتی بدهید، ارتباط نزدیک‌تری با مردم ایجاد کنید یا درباره دنیای اطرافتان اطلاعات بیشتری کسب کنید، صحبت کردن به چندین زبان این امکان را دارد که موانع ارتباط را بشکند و به ما اجازه دهد تا یکدیگر را در سطح شخصی‌تر درک کنیم.

مزایای شغلی یادگیری زبان دوم

اگر به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستید، یادگیری زبان دوم می تواند یک مزیت رقابتی قوی در محل کار به شما بدهد. همانطور که جهان بیشتر به هم متصل می شود، اهمیت ارتباطات بین کشورها برای موفقیت سازمان های جهانی بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

مهم نیست در چه صنعتی هستید، مزایای شغلی و شغلی یادگیری زبان دوم بسیار زیاد است و خواهید دید که کارفرمایان می خواهند افرادی را استخدام کنند که می توانند بیش از یک زبان صحبت کنند.

فرصت های شغلی بیشتری را باز خواهید کرد

تسلط به یک زبان خارجی می تواند شما را در برخی از صنایع بیشتر شاغل کند. بسیاری از کارفرمایان به متقاضیانی که یاد گرفته اند به بیش از یک زبان صحبت کنند، مثبت نگاه می کنند، زیرا این امر نشان دهنده اخلاق کاری قوی و تمایل برای غلبه بر چالش است.

کسب‌وکارهایی با مشتریان در سراسر جهان به شخصی نیاز دارند که نه تنها قادر به برقراری ارتباط به زبان دیگری باشد، بلکه از نظر فرهنگی آگاه و دارای ذهنی باز باشد.

تسلط به زبان هایی مانند انگلیسی، عربی، فارسی، ماندارین، کره ای یا پشتو نیز اگر به دنبال کار برای ارتش یا دولت هستید، بسیار مورد توجه است. فرصت های بیشتری برای افراد چند زبانه وجود دارد، مانند مشاغل ترجمه و ترجمه. بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، مترجمان و مترجمان یکی از 15 شغل در حال رشد سریع در ایالات متحده هستند.

شما رقابت خود را در بازار کار بهبود خواهید داد

امروزه، خواهید دید که کارفرمایان بیشتری به دنبال افرادی هستند که بتوانند به چندین زبان در زمینه هایی مانند خدمات مشتری، مهمان نوازی، دولت، ارتش، فناوری اطلاعات و مدیریت صحبت کنند. در واقع، مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی دانشگاه فونیکس انجام شد، نشان می‌دهد که افراد کافی به زبان‌هایی مانند اسپانیایی و چینی ماندارین صحبت نمی‌کنند تا بتوانند تقاضای رو به رشد بازار را برآورده کنند.

همین سال گذشته، اقتصاد جدید آمریکا (NAE) گزارشی در مورد تقاضای رو به رشد برای افراد دوزبانه در صنایع بزرگ در ایالات متحده منتشر کرد. بر اساس این گزارش، کارفرمایان به دنبال کارگران دوزبانه بیشتری در صنایعی هستند که به سطح بالایی از تعامل اجتماعی نیاز دارند. Bank of America، H&R Block، و Humana در فهرست برترین شرکت هایی قرار گرفتند که به دنبال کارمندان دو زبانه بودند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که در سال 2010، حدود 240,000 آگهی شغلی برای کارگران دوزبانه وجود داشت و تا سال 2015، این رقم به حدود 630,000 افزایش یافت.

خلاق تر خواهید بود

در حالی که اندازه گیری دقیق خلاقیت می تواند یک چیز دشوار باشد، محققان تلاش کرده اند توانایی خلاقیت را به روش های مختلفی کمی و اندازه گیری کنند. یکی از ابزارهایی که به طور گسترده برای درک خلاقیت استفاده می شود، آزمونی است که به عنوان آزمون های تورنس تفکر خلاق (TTCT) شناخته می شود. TTCT برای اولین بار در سال 1962 توسط الیس پل تورنس معرفی شد و ظرفیت افراد را برای آنچه “تفکر واگرا” نامیده می شود در چهار زمینه کلیدی می سنجد: روانی، انعطاف پذیری، اصالت و بسط.

تفکر واگرا اساساً این است که ذهن شما چقدر خوب و سریع می تواند مشکل را حل کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه مشهد انجام شد، گروهی از دوزبانه ها را در TTCT با همتایان تک زبانه خود مقایسه کرد. نتایج به وضوح نشان داد که دوزبانه ها در هر یک از چهار معیار TTCT بهتر از تک زبانه ها عمل کردند.

برخی از دلایل این امر می تواند این باشد که دوزبانه ها اغلب با موقعیت هایی مواجه می شوند که باید چندین دیدگاه را در نظر بگیرند، که می تواند بر توانایی حل مسئله تأثیر بگذارد. دوزبانه ها همچنین در مدیریت عوامل حواس پرتی، نگهداری اطلاعات و انجام چند کار بهتر عمل می کنند که به آنها اجازه می دهد تا روی راه حل های خلاقانه تمرکز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا