تازه های پزشکی

ارتباط نوشابه های پری بیوتیک و سلامتی

آنچه در مورد سوداهای پری بیوتیک و سلامتی باید بدانید

البته، نکته اصلی نوشابه های پری بیوتیک این ایده است که آنها سلامت روده را ارتقا می دهند. بنابراین، آنها؟

باز هم به برند بستگی دارد. طبق مطالعه ای که در سال 2019 در مجله Foods منتشر شد، به طور متوسط ​​مصرف روزانه 3 تا 10 گرم پری بیوتیک فواید سلامتی را به همراه دارد. لورا کوکرون، MPH، RDN، مستقر در واشنگتن، می گوید: «برخی از نوشابه های پری بیوتیک موجود در بازار حاوی 8 تا 10 گرم پری بیوتیک هستند، بنابراین دوز مصرفی برای حمایت از مزایای ادعا شده مناسب است. «سایر نوشابه های پری بیوتیک موجود در بازار حاوی پری بیوتیک کمتری هستند. برچسب را بررسی کنید!»

به عنوان مثال، سازندگان Poppi ادعا می‌کنند که این نوشیدنی قدرت پربیوتیک خود را (مسئول شرکت ادعا می‌کند، برای درخشندگی پوست، کاهش وزن و کاهش کلسترول، از جمله مزایای دیگر) از سرکه سیب و الیاف موجود در “مادر” دریافت می‌کند. ترکیبی از مخمر و باکتری های سالم که محصول جانبی تخمیر آب سیب است. با این حال، هیچ فیبر قابل اندازه گیری در قوطی پاپی وجود ندارد. Linsenmeyer می‌گوید حتی پری بیوتیک‌های موجود در سرکه سیب مستقیم (ACV) در مقایسه با آنچه که از غذاهای کامل دریافت می‌کنید بسیار کم خواهد بود. بر اساس تجزیه و تحلیل وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک قاشق غذاخوری ACV فیبر ندارد، در حالی که یک سیب متوسط ​​تقریباً 5 گرم دارد.

برندهای دیگر مانند Olipop که دارای 9 گرم فیبر در هر قوطی است، مزایای خود را از ریشه کاسنی غنی از فیبر، سانچوک و سایر منابع فیبر نامحلول دریافت می کنند. در حالی که تحقیقات اولیه منتشر شده در سال 2017 در مجله Nutrients نشان می‌دهد که این فیبرها می‌توانند منابع خوبی از پری بیوتیک‌ها باشند، تحقیقات بیشتری در انسان‌های واقعی مورد نیاز است تا مشخص شود که در صورت وجود، چه فواید سلامتی خاصی ممکن است داشته باشند.

نوشته های مشابه

نکته ای که باید به آن توجه کنید: اگرچه پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها هر دو برای سلامت کلی مهم هستند، اما برای بهره مندی از مزایای آنها نیازی به مصرف همزمان آنها ندارید. Linsenmeyer می گوید: «هر دو به طرق مختلف برای میکروبیوت روده مفید هستند. “پری بیوتیک ها منبع غذایی برای میکروبیوت های روده هستند، در حالی که پروبیوتیک ها دوز اضافی از باکتری های سالم هستند.”

مزایا و معایب سوداهای پری بیوتیک

در حالی که فواید سلامتی نوشابه های پری بیوتیک و سایر نوشیدنی ها مشخص نیست و توسط FDA تنظیم نشده است، سایر مواد تشکیل دهنده آنها مشمول مقررات کمی سخت گیرانه تر هستند و آنها را به گزینه ای کم خطرتر از مکمل های پری بیوتیک برای هرکسی که می خواهد آنها را امتحان کند تبدیل می کند. کوکرون می گوید.

پری‌بیوتیک‌ها، حتی در نوشیدنی‌ها، عموماً به خوبی تحمل می‌شوند و عوارض جانبی بسیار کمی در بیشتر افراد ایجاد می‌کنند، اگرچه کوکرون خاطرنشان می‌کند که برخی از گروه‌ها، مانند افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر یا عدم تحمل FODMAP، ممکن است بخواهند قبل از افزودن پری‌بیوتیک‌ها با پزشک خود مشورت کنند. رژیم غذایی آنها ناراحتی خفیف گوارشی، مانند گاز و نفخ، ممکن است.

همچنین، این نوشیدنی ها می توانند گران باشند – 3 دلار در هر قوطی یا در برخی موارد بیشتر. کارشناسان می‌گویند و آنچه که برای آن پول می‌پردازید، احتمالاً هیچ نوع مزیت سلامتی نیست.

Linsenmeyer می گوید: «نوشیدنی های پری بیوتیک هرگز جایگزین یک رژیم غذایی متعادل غنی از سبزیجات، میوه ها و غلات کامل نمی شوند، اما می توانند مکمل خوبی برای مصرف کلی نوشیدنی شما باشند، به خصوص اگر به دنبال چیزی غیر از آب هستید. او می‌گوید که از آنها برای ترک عادت نوشابه استفاده کنید. او توصیه می کند به دنبال برندی باشید که در هر قوطی 12 اونس بیش از 5 گرم شکر و مقداری فیبر اضافه نشده باشد.

اما برای حمایت از سلامت روده خود به نوشیدنی های پری بیوتیک اعتماد نکنید. او می گوید: «آنها جایگزینی برای غذاهای کامل غنی از پری بیوتیک نیستند. بهترین گزینه شما این است که سعی کنید تا حد امکان بیشتر از آن غذاها – سیر، پیاز، موز، مارچوبه، جو دوسر و سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا